Un avion de linie s-a aflat la aproximativ 24 de metri distanta de un elicopter fara pilot, indreptat deliberat catre avionul de pasageri, cu care ar fi putut sa intre in coliziune, in spatiul aerian al comitatului Essex.

Potrivit tabloidului britanic, avionul se indrepta catre Southend, iar pilotul a observat elicopterul fara pilot cu patru elice "foarte aproape" de varful aripii drepte. O investigatie a stabilit ca a existat riscul "ridicat" al unei coliziuni, in acest prim incident de acest tip intre un avion de pasageri si un elicopter fara pilot, in spatiul aerian al Marii Britanii.

Raportul intocmit de catre UK Airprox Board, dezvaluit saptamana trecuta, a relevat ca un avion de linie bimotor de tip ATR-72, cu 74 de locuri, se afla la o altitudine de aproximativ 450 de metri si se apropia sa aterizeze pe Aeroportul de la Southend, atunci cand pilotul a observat elicopterul fara pilot. Potrivit raportului, pilotul a informat turnul de control al aeroportului ca a vazut aparatul si ca acesta era "prea aproape" de avion. El a spus turnului de control ca a vazut un "elicopter teleghidat cu un motor foarte mic", dupa care a precizat ca era rosu cu negru. Turnul i-a raspuns ca in zona au fost observate "vreo doua" asemenea aparate in perioada in care a avut loc incidentul, in mai.

Copilotul a declarat pentru UK Airprox Board, in cadrul investigatiei, ca a avut impresia ca aparatul a fost "indreptat deliberat" in apropiere de avion. In raport se arata ca nu a fost posibil ca elicopterul fara pilot ori operatorii acestuia sa fie gasiti. De asemenea, autorii documentului isi exprima regretul ca nimeni nu si-a asumat responsabilitatea, scrie MEDIAFAX.

Aparate de zbor teleghidate pot fi achizitionate in Marea Britanie cu preturi incepand de la 225 de lire sterline (285 de euro), iar temerile cu privire la riscul pe care acestea-l reprezinta pentru alte aeronave se intensifica.

Pilotii britanici cer o mai buna protectie a publicului fata de acest risc, iar Asociatia Pilotilor Britanici (Balpa) urma sa ceara luni in Camera Lorzilor ca sistemele de zbor pilotate de la distanta care impart spatiul aerian cu aeronave de pasageri si comerciale sa indeplineasca aceleasi standarde ca avioanele cu piloti, ceea ce presupune sa fie pilotate de catre operatori cu o pregatire echivalenta cu a pilotilor si impunerea unor masuri de securitate mai dure.

Citeste si:
Anglia vrea să renunțe la cerința de autoizolare a persoanelor...
Anglia vrea să renunțe la...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.