Goana dupa premii rasplateste filmele romanesti cu sute de mii de euro. O pelicula care a castigat un premiu la un festival poate fi vanduta cinematografelor cu cel putin 50.000 de euro. Din vanzarea catre televiziuni mai castiga de la 70.000 pana la 200.000 de euro, iar din DVD-uri, alte 50.000 de euro. "Hartia va fi albastra", regizat de Radu Muntean, a obtinut 300.000 de euro numai din premii.
Chiar daca nu reuseste sa adune in salile de cinema din Romania prea mult public, un film autohton supravietuieste din incasarile substantiale obtinute din premii. Prezenta la un festival ii ridica veniturile cu 30-40%. De la Cannes, dar si de la alte festivaluri de renume, regizorii romani au invatat o lectie importanta, sustine criticul de film, Mihai Fulger: nu este suficient sa faci filme bune, ci conteaza mult cum se vand aceste productii.
Agentul de vanzare: garantia succesului
„Daca nu reusesti sa duci un film la festival, nu vei reusi sa recuperezi banii ca producator independent. Degeaba ai intrat la un festival, daca nu ai un agent de vanzare care sa aiba o autoritate si sa obtina un pret bun. Pentru un film care intra, spre exemplu, la Cannes, lucrurile devin mai simple", spune Dan Burlac, producator Saga Film.
Astfel, un film care a castigat un premiu la un festival poate fi vandut cu sume cuprinse intre 50.000 si 70.000, pana la 80.000 euro, pentru cinematografe din Anglia sau Germania. La acestea se adauga intre 70.000 si 200.000 de euro, daca filmul este distribuit de televiziuni si 50.000 euro din vanzarea de DVD-uri. in schimb, un film care nu participa la festivaluri poate fi vandut cu sume mult mai mici, cuprinse intre 20.000 si 40.000 euro.
Filmul romanesc, noua moda europeana
Presa franceza scrie ca "cinema-ul se face in Romania". "Interesul este mult mai mare acum pentru proiectele romanesti. Suntem fenomenul la moda, pe care lumea vrea sa-l consume", sustine Dan Burlac. Un film precum „Hartia va fi albastra" al lui Radu Muntean a obtinut, potrivit acestuia, 300.000 de euro numai din premii. El a continuat cu un alt exemplu care l-a "amuzat si linistit in acelasi timp". Pentru debutul regizoral al lui Horatiu Malaele, "Nunta muta", s-au batut mai multe case de productie. "Filmul lui Malaele a participat la un atelier de coproductie la Paris. Casele de productie s-au napustit asupra noastra sa semneze, fara macar sa vrea sa citeasca scenariul...", a mai spus Burlac.
Despre autor:
Sursa: Adevarul
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Raiffeisen Bank are o ofertă la creditele ipotecare
Sursa: futurebanking.ro
-
Early Game Ventures Fund II - 60 de milioane de euro pentru startup-uri
Sursa: start-up.ro
-
De la iubire la ură nu este decât un singur pas
Sursa: garbo.ro
-
TEILOR lansează DAAR: bijuterii cu diamante create în laborator
Sursa: green.start-up.ro
-
Ana Baniciu, mesaj emoționant la doi ani de la decesul mamei sale: Nu a...
Sursa: kudika.ro
-
Se va mai scumpi berea artizanală? Ce spune Alexandru Bănescu, producătorul...
Sursa: retail.ro
-
Tesla oprește producția la uzina din Berlin din cauza protestelor. Vânzările...
Sursa: wall-street.ro