Ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre, a declarat recent, in cadrul unei emisiuni televizate, ca in 2006 vor fi definitivati circa 50 de kilometri de autostrada, pe tronsonul Drajna - Cernavoda al Autostrazii Soarelui. "Anul viitor intentionez ca pe toata portiunea pana la Cernavoda sa se circule pe cale dubla, urmand sa fie finalizati circa 52-54 de kilometri de autostrada", a spus ministrul Transporturilor.
Anuntul "victorios" este facut exact in perioada in care scandalurile legate de autostrazi se tin lant.

Ministrul pare sa uite faptul ca, la numarul de kilometri de autostrada pe care Romania il realizeaza anual, ne situam in urma tuturor tarilor civilizate, fiind, de asemenea, in urma Bulgariei. Nu sustinem ca am avea puterea Chinei, pentru a putea construi 3.000 de kilometri de autostrada anual, insa parca macar bulgari sau polonezi am mai putea fi. Ministrul uita, de asemenea, de plangerile tuturor investitorilor, care compara adeseori infrastructura ciuruita din Romania cu cea din Serbia, imediat dupa bombardamentele americane.

Dobre a afirmat, de altfel, ca Romania va incerca sa creasca ritmul de construire a autostrazilor, si a recunoscut ca am ramas in urma fata de vecinul de la sud, Bulgaria, care are peste 320 de kilometri de autostrada, in timp ce, in tara noastra, au fost finalizati 226 kilometri de autostrada. "Pentru a construi Coridorul IV, pe care se gaseste Autostrada Soarelui, avem nevoie de circa 4-5 miliarde de euro, ceea ce inseamna circa 4 milioane de euro pe kilometru, tinand cont ca lungimea coridorului este de peste 800 de kilometri", a spus Gheorghe Dobre.

Citeste si:

Bancile internationale ne dau conditii speciale, autoritatilor le este lene...

Ministrul a spus ca institutiile financiare internationale sunt dispuse sa ofere conditii speciale Romaniei, pentru ca tara noastra sa poata sustine acest efort financiar. "Acum doua saptamani am avut o discutie cu vicepresedintele Bancii Europene de Investitii si se gandesc sa ne dea fonduri cu perioada de gratie de 7 ani, cu rambursare in 25 de ani", a spus Dobre. Ministrul a precizat ca, in afara Coridorului IV, care va fi finalizat pana in 2011, are in proiect si construirea autostrazii Bucuresti - Brasov, cu prioritate de la Comarnic la Brasov.

Cei circa 220 de kilometri ar fi fost construiti cu circa sase miliarde de euro, in timp ce Coridorul IV, cu o lungime de peste 800 de kilometri, ar costa circa cinci miliarde de euro, insa costul final va fi stabilit dupa finalizarea proiectelor tehnice ale tuturor tronsoanelor, a spus ministrul. Tot ce este in stare sa faca Ministerul Transporturilor in acest an este reabilitarea a circa 100 de kilometri de drumuri nationale.