Cinci milioane de barbati din Europa Centrala si de Est incep "vanatoarea de cadouri" chiar in ziua de Craciun, releva un studiu realizat de GE Money. 53% din ei petrec mai putin de patru ore la cumparaturi, incluzand aici si drumul pana la magazin si inapoi.

Maghiarii si cehii par a fi cei mai chibzuiti, 75%, respectiv 67% din ei cumparand cadourile de Craciun cu cel putin o luna inainte.

Potrivit studiului ge money, anul acesta romanii si-au propus sa cheltuiasca in medie 119 euro de persoana pentru cadouri, o suma comparabila cu cea pe care isi amintesc ca au cheltuit-o in acelasi scop anul trecut. In Romania, barbatii estimeaza ca vor cheltui in medie 136 de euro, cu circa 25% mai mult decat femeile. Romanii cu varsta cuprinsa intre 30 si 39 de ani si-au planificat anul acesta cel mai mare buget de cadouri (172 euro), mai mult decat dublu fata de conationalii lor cu varsta peste 50 de ani (80 euro).

Cehii sunt printre cei mai darnici si petrec cel mult timp la cumparaturi

Potrivit aceleiasi cercetari, romanii vor cumpara - in medie - cadouri de Craciun pentru patru persoane, spre deosebire de maghiari si cehi, pentru care lista este mult mai lunga, de opt si respectiv sapte persoane.
In consecinta, si timpul petrecut la cumparaturi difera de la o tara la alta: daca romanii au nevoie de aproximativ cinci ore pentru a alege cadourile pentru cei dragi, rusii si maghiarii petrec in jur de 11 ore la cumparaturi, iar cehii conduc detasat, cu o medie de 14 ore, dar si un buget de cadouri pe masura (327 euro).

In Romania, cei mai decisi cumparatori sunt varstnicii, 27% din respondentii cu varsta peste 50 de ani declarand ca au nevoie de mai putin de o ora pentru a cumpara cadourile. In acelasi timp, barbatii sunt mai rapizi decat femeile cand e vorba de cumparaturile de sarbatori.


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.