Platformele de guvernare ale celor trei partide principale din viitorul parlament mentioneaza cam aceleasi autostrazi care trebuie construite. O curiozitate este programul de drumuri expres intalnit doar la PNL si care are sanse mari de a fi oprit daca la putere vor veni alte partide. In afara acestui tip de drumuri, caracterizate de PD-L drept o struto-camila, partidele nu se inteleg in privinta viitorului contractului cu Bechtel pentru autostrada Transilvania, achizitiilor de terenuri, sustinerii acordate firmelor romanesti pentru castigarea de contracte.


Cuvintele de ordine ale liberalilor sunt bani mai multi de la buget si primiti constant, concesiuni pe scara larga, reforma a Companiei de Autostrazi, un pachet legislativ nou in domeniu si construirea unei retele de drumuri expres care sa contribuie la o dezvoltare regionala echilibrata.

Pentru a face rost de bani, liberalii vor „implicarea pe scara larga a capitalului privat in constructia de autostrazi“, dupa modelul din Ungaria si Austria. Taxarea acestora va fi similara cu cea din aceste tari, accesul pe autostrazi urmand sa fie facut contra unei taxe. Verificarea platii acesteia se va face in trafic, prin detectia numarului de inmatriculare. Sarcina eliberarii terenurilor necesare trebuie sa revina constructorilor astfel incat acestia sa nu mai poata cere extensii de timp si bani in plus. Partidul mai vrea control guvernamental asupra industriei materialelor de constructii, ale caror costuri au luat-o razna. Carierele sau balastierele trebuie infiintate mai repede. Actuala Companie de Autostrazi si Drumuri urmeaza sa fie sparta in doua, o parte urmand sa se ocupe de proiecte noi, cealalta avand ca obicet intretinerea actualelor sosele. Punctul se regaseste si in platforma PD-L. PNL propune infiintarea unui fond tampon de finantare a proiectelor.