Prea multi pasageri, prea multe curse, aeroporturi mici si vechi pe de o parte, iar pe de alta un trafic aerian care creste in ritmuri ametitoare si da batai de cap operatorilor de pe cele mai mari aeroporturi din lume. Din pacate, acesta nu este decat inceputul, avertizeaza publicatia "La Repubblica".

In 2010, sase dintre cele mai mari escale din Europa vor fi complet saturate, iar alte 20 se vor apropia de punctul critic, potrivit avertismentului lansat de Parlamentul European. Desi problemele sunt diferite, rezultatul este acelasi: inrautatirea treptata a serviciilor la nivel global. Curse anulate sau cu intarzieri de 24-30 de ore, bagaje pierdute sau ratacite, calatori cu nervii intinsi la maximum in asteptarea curselor. S-a intamplat pe aeroporturile romanesti la inceputul anului, dar tinde, din pacate, sa se generalizeze pe marile aeroporturi din lume.

"La Repubblica", avertizeaza ca, daca traficul va continua sa creasca in ritmul actual, in 2025, vor exista 20 de aeroporturi europene constranse sa afiseze anuntul "nu mai sunt locuri", in timp ce alte 60 vor face cu greu fata cererii. In 2011, aeroporturile europene vor avea cu 150 de milioane de pasageri in plus. Date fiind aceste prognoze sumbre, Bruxelles-ul a decis sa elaboreze, pana la sfarsitul anului 2008, un "Master plan" de intervenii urgente pentru a inlatura din timp riscul unei paralizii. Potrivit Eurocontrol, care se ocupa de gestionarea traficului aerian continental, Europa are nevoie de cel putin 25 de noi escale pana in anul 2005 si de 15 aeroporturi de marime mijlocie pentru a evita colapsul. In prezent, companiile aeriene europene pierd anual peste 2 miliarde de euro pe an tocmai din cauza problemelor ce apar odata cu aglomerarea de pe aeroporturi.

Citeste si:

In unele cazuri, ca de pilda la Londra, lipsesc pistele si asa numitele ''slot''-uri pentru aterizari si decolare. Sistemul de gestionare al bagajelor se afla la limita la aeroportul de la Fiumicino, din Roma. Din cauza problemelor aparute odta cu aglomerarea aeroporturilor, cresc intarzierile si sporeste numarul valizelor pierdute sau ratacite. Iar ce este si mai rau, potrivit expertilor, abia urmeaza sa vina. Potrivit avertismentului lansat de Parlamentul European, in 2010, sase dintre cele mai mari escale din Europa (intre care cele de la Londra, Frankfurt si Amsterdam) vor fi "saturate", iar alte 20 vor fi aproape de punctul de criza.

In plus, aminteste "La Repubblica", daca traficul va continua sa creasca in ritmul actual (ceea ce ar insemna sa se ajunga la aproximativ 250% in 20 de ani), in 2025 vor exista 20 de aeroporturi europene constranse sa afiseze anuntul "nu mai sunt locuri", in timp ce alte 60 vor avea probleme sa faca fata cererii. Date fiind aceste prognoze sumbre, Bruxelles-ul a decis dealtfel sa elaboreze pana la sfarsitul anului 2008 un "Master plan" de intervenii urgente pentru a inlatura din timp riscul unei paralizii. Inca de pe acum, noteaza pulicatia italiana, costurile acestei situatii de urgenta sunt foarte ridicate.