Beijingul a alcatuit o lista scurta, cu 8 sarcini si 20 de obiective specifice pentru imbunatatirea calitatii produselor chinezesti

China a lansat o campanie de patru luni pentru refacerea imaginii economiei nationale, serios afectata de scandalurile legate de punerea in circulatie pe pietele straine a mai multor loturi de jucarii, medicamente, alimente si haine contaminate cu substante toxice.

Vicepremierul Chinei, Wu Li, a declarat ca actiunea guvernului de la Beijing se va incheia la sfarsitul anului si a aratat ca ea se va concentra asupra marfurilor „problema“, care au dus la erodarea increderii consumatorilor locali si straini in produsele „made in China“. Intr-un articol publicat pe site-ul oficial al guvernului, Wu a afirmat ca aceasta campanie „este o lupta speciala pentru protejarea sanatatii si intereselor personale ale consumatorilor, precum si a reputatiei produselor chinezesti si a imaginii nationale“.

Beijingul si-a pus cenusa-n cap

Scandalul produselor infestate a fost declansat dupa ce producatorul numarul unu mondial de jucarii, compania americana Mattel, a retras de pe piata, la jumatatea lunii trecute, peste 18 milioane de jucarii fabricate in China, ca urmare a identificarii unor magneti de mici dimensiuni in constructia produselor care ar fi putut cauza rani copiilor. Aceeasi companie retrasese de pe piata nord-americana, la inceputul lunii august, alte 1,5 milioane de jucarii, care aveau un continut prea ridicat de plumb, daunator sanatatii. Li Changjiang, seful Administratiei Generale Chineze pentru Supravegherea Calitatii, Inspectie si Carantina, a declarat ca a observat personal mai multe probleme la cateva modele de jucarii, nereguli ce sunt legate, in special, de „design, care este cel putin defectuos“. Oficialul chinez a subliniat ca retragerea produselor de pe piete era inevitabila chiar si fara sesizarea Mattel, intrucat gradul de periculozitate la adresa copiilor era extrem de ridicat. „Desi suntem constienti ca producatorii chinezi ar trebui acuzati pentru fabricarea acestor jucarii cu probleme, trebuie sa ne intrebam si ce fel de responsabilitate ar trebui sa-si asume designerii si importatorii din SUA in aceasta privinta“, a adaugat Changjiang.

Cu alte cuvinte, China a acceptat sa-si puna cenusa-n cap, dar nu vrea sa fie singura care plateste in acest scandal, intrucat o mare parte din produsele chinezesti sunt fabricate dupa licente straine. Or, asumarea unei parti din responsabilitate de catre partenerii de afaceri din SUA este vazuta de Beijing ca o continuare fireasca a campaniei demarate zilele trecute.


Despre autor:

Saptamana Finaciara

Sursa: Saptamana Finaciara


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.