Cea mai audiata televiziune din Venezuela, RCTV, ultimul mare canal al opozitiei tarii, a incetat sa mai emita la miezul noptii de duminica spre luni, dupa 54 de ani de existenta.

De ce? Pentru ca guvernul lui Hugo Chavez a refuzat prelungirea contractului de concesionare, in pofida tuturor criticilor venite din afara tarii. Cu cateva minute inainte, angajatii postului au aparut pe micile ecrane tinandu-se de mana si cantand imnul national. O mare parte a celor 3.000 de salariati ai RCTV s-au adunat pe imensul platou de filmare, chemand la unitate si prietenie.

Multi nu si-au putut tine lacrimile, in timp ce directorul institutiei, Marcel Granier, se declara convins ca "democratia si RCTV vor reveni in Venezuela". in mai multe locuri din Caracas, partizanii lui Chavez au tras focuri de artificii pentru a celebra incetarea emisiunilor RCTV, acuzat de Chavez ca "este pucist" si ca a sustinut tentativa esuata de lovitura de stat organizata impotriva lui in 2002.

In acest timp, in fata complexului cultural din Caracas se derula o sarbatoare populara cu participarea a numerosi artisti venezueleni, pentru a marca nasterea unui nou canal "al televiziunii socialiste" (TVES) finantat de Guvern si care a inceput sa emita imediat ce a fost intrerupt RCTV. intr-un editorial intitulat "Putere fara limite", "El Nacional", unul din principalele cotidiane venezuelene, afirma ca aceasta masura consemneaza "sfarsitul pluralismului" in tara.