Noul Congres american a votat o serie de legi menite sa responsabilizeze companiile de lobby. Dar asta nu inseamna decit ca lobbyistii vor deveni mai inventivi.

Companiile de lobby insista ca ele nu influenteaza pozitiile politicienilor decit prin argumente rationale, prezentate in rapoarte detaliate si discutii inflacarate. Insa, de multe ori, cele mai influente "argumente" sint de alta natura.

Conform unui material din "International Herald Tribune", numai in ultimele doua luni, companiile de lobby au finantat direct urmatoarele tipuri de activitati ale parlamentarilor americani: petreceri cu ocazia zilelor de nastere, turul viilor din California, reprize de vinatoare si pescuit, petreceri in Miami sau concerte private ale unor artisti cunoscuti.

Congresul ia masuri

In parte de teama alegatorilor si a presei, noul Congres american, care si-a inceput mandatul in 2007, a votat un pachet de legi care interzic firmelor de lobby sa finanteze direct astfel de evenimente.

Ele pot fi finantate insa de catre comitetele de actiune politica afiliate parlamentarilor.

In fapt, noua legislatie inseamna doar ca, formal, evenimentele menite sa ii stimuleze pe politicieni vor fi organizate de acum de catre aceste comitete de actiune, nu de catre firmele de lobby.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.