Inca din 2004, dupa ce s-a decis ca strazile principale din mai multe orase ale Uniunii Europene sa fie "curatate" de toate semnele de circulatie, s-au auzit primele opinii sceptice cu privire la acest experiment. In ciuda "cartitorilor", cu acordul primariilor din Ipswich (Marea Britanie), Bohmte (Germania), Ejby (Danemarca), Ostende (Belgia) si Emmen (Olanda), soferii s-au trezit in primavara anului 2004 ca, dintr-odata, sunt liberi sa faca ce vor.

Oficialii europeni, manati de ideea minimalizarii regulilor stricte de circulatie pe drumurile publice, initiasera acest experiment pentru a verifica "simtul de raspundere" al omului de la volan. Ieri, la ora bilantului, toata lumea a zambit multumita: accidentele au scazut semnificativ. Prin urmare, experimentul a reusit.

Citeste si:

Soferii zambesc si sunt amabili

Seful echipei britanice, insarcinata cu analiza rezultatelor asa-numitului "Shared Space" ("Spatiu partajat"), program finantat de UE pentru a verifica viabilitatea conceptului "strazi dezbracate", este categoric incantat: soferii sunt mult mai atenti si mai politicosi unii cu altii. "La orice intersectie ii poti vedea incetinind, isi zambesc si se invita politicos unul pe altul sa treaca. Sigur, regula cu prioritatea de dreapta a ramas valabila si asta usureaza mult lucrurile. Dar soferii nu se plang, pentru ca mai mult ii intereseaza fluidizarea circulatiei", spune specialistul.