Multe dintre vasele care transporta marfa sunt prea mari pentru capacitatea actuala a Canalului Panama, dat in functiune in 1914 si lung de 80 de kilometri.
Planul prevede largirea caii navigabile si construirea de noi ecluze, care ar dubla capacitatea de navigatie si ar costa 3 pana la 5 miliarde de dolari.
Sprijinitorii sustin ca investitia ar aduce importante beneficii economiei, dar oponentii spun ca nu ar face decat sa indatoreze statul.
Prin Canalul Panama trece circa 5 la suta din comertul mondial, in special petrol, grane si containere cargo.
In 2005 au tranzitat 14000 de vase cu un tonaj de 200 de milioane de tone, 40 la suta din trafic reprezentandu-l comertul dintre Asia si coasta de est a Statelor Unite.
Despre autor:
Sursa: Bbc.co.uk
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
🎦 Smart Products, afacerea care caută mereu cele mai noi tehnologii în lume
Sursa: start-up.ro
-
Săptămâna filierelor de producători locali în Auchan: ce găsim la raft...
Sursa: retail.ro
-
Am obosit s-o iau mereu de la început
Sursa: kudika.ro
-
Ce spun nutriționiștii despre legumele și fructele cu pesticide: E mai rău...
Sursa: garbo.ro
-
Deficitul bugetar a urcat la 2,06% din PIB după primul trimestru
Sursa: futurebanking.ro
-
Mașina fostului campion de Formula 1 Ayrton Senna, scoasă la vânzare. Cât...
Sursa: wall-street.ro