Intre timp, autoritatile italiene au demarat trei anchete referitoare la accidentul petrecut marti dimineata, soldat cu moartea unei persoane si cu ranirea altor 235 (n.r. - sase se afla in stare grava). O ancheta a fost initiata de Procuratura din Roma (sub acuzatia de accident din culpa, omor din culpa si leziuni grave), o alta de catre guvernul italian si o a treia de Met.Ro, companie care gestioneaza reteaua de transport subteran.

Procuratura urmeaza sa incredinteze spre analiza cutiile negre ale celor doua garnituri de tren unei echipe de ingineri specialisti in transporturi feroviare, care va examina si vagoanele implicate in accident, semafoarele amplasate pe linii si sistemul de coordonare a traficului. Ipoteza de la care se pleaca in anchetarea cauzelor accidentului este aceea ca semaforul care ar fi trebuit sa opreasca trenul care a lovit din spate avea culoarea rosie, insa semnalul sau nu a fost respectat de mecanic, intrucat acesta a primit autorizatia de a-si continua deplasarea, de la controlorii de trafic.