"Este o opera magnifica a poporului chinez si, totodata, un miracol in istoria feroviara mondiala", a declarat presedintele cu numai cateva minute inaintea plecarii primului tren catre capitala tibetana Lhassa. "Acest tren", a continuat presedintele, "demonstreaza ca populatia are curajul, increderea si capacitatea de a se situa printre natiunile dezvoltate ale lumii".

Aceasta linie, al carei cost total s-a ridicat la 4,2 miliarde de dolari, este destinata sa lege regiunile sarace din vest cu estul mult mai prosper. Cu toate acestea, foarte multi considera ca afluxul de imigranti chinezi ar putea afecta puternic si iremediabil mediul oricum extrem de fragil al Tibetului si ca ar putea dilua societatea budista. In acest sens, specialistii sunt de parere ca cele mai mari beneficii le vor reveni chinezilor.

Lunga de 1.140 de km, linia traverseaza unele dintre cele mai ostile regiuni din lume, trecand peste altitudinea de 5.072 m (pasul Tanggula) si strabatand regiuni inghetate tot timpul anului. Din cauza altitudinii la care circula (care este de fapt altitudinea de zbor a unor avioane usoare), vagoanele trenului sunt presurizate, dotate cu masti de oxigen si cu filtre ultraviolete.

Potrivit Xinhua, aceasta legatura feroviara ar trebui sa permita dublarea veniturilor turistice ale Tibetului pana in 2010 si sa reduca costurile transportului de marfa cu peste 75%. Pana acum, marfa era transportata pe aceasta ruta de camioane ce ramaneau cel mai adesea blocate in zapada sau noroi.