Autoritatile americane de reglementare vor sa restrictioneze folosirea retelelor de socializare precum Facebook si Twitter de catre recuperatorii de datorii, pentru contactarea datornicilor.

Americanca Kathryn Haralson a fost contactata de recuperatori atat la locuinta sa cat si la serviciu, iar acestia au luat legatura chiar si cu fiica sa, la colegiu. Apoi a avut surpriza, cand s-a logat pe Facebook, sa gaseasca o solicitare "sa il contacteze pe domnul Rice" in legatura cu datoria sa.

"Nu era nevoie sa mearga pe Facebook sa ma gaseasca. Am fost in contact permanent cu ei. Au depasit limita", a spus Haralson.

Biroul pentru Protectia Financiara a Consumatorilor si Comisia Federala pentru Comert analizeaza noi restrictii in privinta folosirii retelelor de socializare pentru contactarea datornicilor.

Aceasta este una dintre masurile avute in vedere de autoritatile americane de reglementare pentru 2013, in conditiile in care aplica pentru prima oara in industria recuperarii datoriilor o supraveghere federala cuprinzatoare. In 2011, in Statele Unite au fost depuse 180.000 de reclamatii la Comisia Federala pentru Comert, impotriva recuperatorilor de datorii, scrie MEDAIFAX.

Directorul Biroului pentru Protectia Financiara a Consumatorilor, Richard Cordray, a facut o prioritate din aceasta problema, avand in vedere ca aproape unul din 10 americani, respectiv 30 de milioane de persoane, datoreaza in medie 1.500 de dolari.

Reglementarile vor afecta emitenti de carduri precum Capital One Financial si JP Morgan Chase.

Biroul a dat un semnal privind intentiile sale in luna octombrie, cand a anuntat un acord de 112.5 milioane de dolari pentru inchiderea unui litigiu cu American Express, acuzata de practici incorecte in recuperarea datoriilor clientilor.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.