Imaginea Romaniei a inregistrat aprecieri pozitive in urma victoriei lui Traian Basescu in cadrul alegerilor prezidentiale, precizeaza un comunicat al Institutului pentru Studiul Comunicarii "Come In" remis redactiei. "Presa straina construieste un profil impovarator de pozitiv si ofera un cec in alb lui Traian Basescu," sustine Come In in urma monitorizarii interesului presei straine fata de Romania in perioada octombrie-decembrie 2004.

"Uman, direct, popular, bun negociator, lider cu carisma, onest, cu un discurs care electrizeaza masele, un luptator care a rezistat asaltului permanent al masinariei de partid a PSD, primar care a avut rezultate in administrarea Bucurestilor, Traian Basescu este construit ca "Eroul Salvator" care va reusi sa finalizeze o revolutie lenta, "la foc mic" si sa produca ruptura reala cu "vechiul regim"," afirma comunicatul Institutului pentru Studiul Comunicarii, despre modul in care este caracterizat noul presedinte al Romaniei de catre publicatiile straine. Referitor la modul in care Romania a fost perceputa in timpul alegerilor," se poate vorbi in presa straina de mai multe Romanii, in functie de specificul de tara si de temele de interes ale fiecarui jurnal in parte," afirma Come In. Pe de alta parte, se constata ca "presa straina prezinta o singura Romanie" in perioada post-electorala.

Institutul pentru Studiul Comunicarii prezinta, de asemenea, dezavantajele unei prezentari excesiv de pozitive a noului presedinte al Romaniei semnaland ca "argumentele si calitatea de "Erou Justitiar" (ale lui Basescu, n.red.) sunt raportate la trecut si considerate ca suficiente pentru a "definitiva revolutia romana."" "Basescu trebuie sa isi mentina profilul pozitiv prin actiuni politice, altfel va urma o cadere deosebit de dura. Basescu are nevoie de o strategie de imagine care sa se foloseasca de acest cec in alb oferit de presa internationala," a apreciat directorului Institutului pentru Studiul Comunicarii "Come In", Stefan Stanciugelu.

Cu toate acestea, Romania trebuie sa profite de "sansa oferita de presa internationala in acest moment" si sa incerce o eventuala perpetuare a tonului pozitiv prin elaborarea unei strategii de comunicare cu "caracteristica transparentei si a dezbaterii publice, in contextul parteneriatului intre clasa politica si societatea civila", conchide Come In. Aceasta sansa a mai fost ratata de Romania dupa 1989 in cateva randuri.