Directia Generala a Aviatiei Civile (DGAC), din Franta, a publicat duminica seara "lista neagra" a companiilor aeriene interzise in spatiul francez din cauza potentialului pericol pe care il reprezinta prin nerespectarea normelor tehnice internationale de securitate, informeaza Reuters. Este vorba despre compania nord-coreana, Air Koryo, care a primit interdictie inca din aprilie 2001, de compania americana Air Saint Thomas, interzisa din martie 2004, de compania libiana, Liberia International Air Services, interzisa din aprilie 2004, de Air Lines of Mozambique, interzisa din decembrie 2004 si de compania thailandeza Phuket Airlines, interzisa din iunie 2005.

Pe aceasta lista ar mai putea aparea inca o companie aviatica din Mozambic, Transairways. Pentru a putea parasi aceasta lista, un transportor trebuie sa "intruneasca elementele tehnice necesare care sa-i permita garantarea conditiilor de exploatare in conformitate cu standardele internationale", se arata in comunicatul remis de Directia Generala a Aviatiei Civile.

"Scopul publicarii acestei liste este acela de a influenta si alte state europene sa impuna conditii similare companiilor aeriene cu probleme", a declarat Thierry Reviron, directorul Aviatiei Civile din Nord. Pe langa aceste liste publicate de DGAC mai exista una care se refera la micii transportori care deservesc teritoriul Frantei, carora insa nu li se impun aceleasi norme de securitate. Majoritatea acestor transportori sunt francezi.

Citeste si:

Acestia nu au nevoie de autorizatii explicite, astfel ca se creeaza o zona "gri", in ceea ce priveste controlul asupra securitatii. "Despre aceste companii se pot spune foarte putine lucruri", a declarat Reviron. "Insa noi sfatuim clientii sa aleaga cu foarte mare atentie compania", a mai spus el.

Franta a decis sa ia aceste masuri dupa ce, in lume, in luna august, au murit mai mult de 330 de persoane in accidente aviatice. Comisia Europeana a remis la randul sau un comunicat, in care se afirma ca o lista a companiilor aeriene interzise in spatiul Uniunii nu poate fi gata mai repede de sase luni. Pana atunci, anumite state europene au decis sa ia masuri unilateral. Astfel, Belgia a remis o lista cu noua companii aeriene interzise pe teritoriul sau, majoritatea acestora fiind din Africa.