Ancheta in cazul avionului prabusit, duminica, in Grecia ia amploare, politia cipriota facand o descindere in birourile companiei Helios, proprietara avionului prabusit, in timp ce, la Atena, politia l-a arestat pe barbatul care a pretins ca a primit un mesaj de adio de la un pasager.

Barbatul, pe care postul particular de televiziune Mega l-a identificat ca fiind Nektarios-Sotiris Voutas, a fost arestat la Salonic. Voutas a recunoscut ca a mintit cand a declarat ca a primit un SMS de la varul sau care se afla la bordul avionului companiei cipriote Helios. "Ne este foare frig, fata pilotului este vinetie. Vom muri. Adio" - este textul mesajului pe care Voutas a pretins ca l-ar fi primit de la varul sau.

Autoritatile elene s-au indoit, insa, de la bun inceput de autenticitatea acestuia. Un oficial din cadrul Ministerului Comunicatiilor a declarat ca politia a intervenit pentru ca nici un document care ar putea fi folosit drept proba impotriva companiei sa nu poata fi distrus.

Mama copilotului sustine ca fiul sau i-a spus ca avionul avea probleme tehnice

Mama copilotului Pambos Charalambous a declarat postului de televiziune Antenna ca fiul sau s-a plans de mai multe ori de problemele tehnice ale aparatului. "Mi-a spus ca avionul avea o problema si l-am implorat sa nu zboare", a declarat Artemi Charalambous. " A spus companiei ca se facea foarte frig in avion si i s-a spus ca problema va fi rezolvata", a adaugat mama copilotului.

Citeste si:

Ancheta efectuata in Grecia pare sa indice faptul ca accidentul a fost cauzat de moartea brutala a celor doi piloti, generata de probleme la sistemul de alimentare cu aer. Politia interogheaza persoanele apropiate victimelor si va discuta, de asemenea, cu pasagerii care, in trecut, au depus plangeri impotriva companiei Helios, ca si pilotii si ceilalti angajati ai companiei care si-au dat demisia sau care au fost concediati.

Cel putin 20 de pasageri au murit abia la impactul cu solul

Cel putin 20 de pasageri, inclusiv copilotul, erau in viata, dar nu si constienti in momentul impactului cu solul, a anuntat un medic legist care a participat la autopsierea cadavrelor. "in cazul acestor cadavre pe care le-am examinat pana in prezent, primele analize arata ca exista circulatie sangvina si ca inima si plamanii functionau", a declarat Philippos Koutsaftis.

Din motive inca necunoscute, pasagerii avionului Boeing 737 prabusit, duminica, la Atena, pareau sa-si fi pierdut cunostinta sau a fi murit in momentul impactului. in urma catastrofei au aparut o serie de speculatii referitoare la cauzele accidentului, acesta fiind ultimul dintr-o serie de incidente in care au mai fost implicate aparatele companiei, scrie presa cipriota.

Rapoartele initiale sugereaza ca depresurizarea cabinei, cauzata de probleme aparute la sistemul de aer conditionat, a dus la producerea celui mai grav accident aviatic din istoria greaca si cipriota. Ce s-a intamplat in cabina pilotilor se va afla abia dupa ce vor fi ascultate convorbirile de pe cutiile negre.