O slujba religioasa a fost celebrata la Vladivostok, baza marinei ruse de pe coasta Pacificului, dupa cel mai grav accident de acest gen produs in Rusia de la catastrofa de pe Kursk, soldata cu 118 morti in 2000.

Marti a fost decretata zi de doliu in intreaga regiune, unde submarinul a fost construit si de unde sunt originare victimele. Unele vor fi inmormantate miercuri intr-un oras din apropiere, Bolsoi Kamen, de unde plecase submarinul pentru teste.

"Este un adevarat soc", a declarat un localnic.

Accidentul s-a produs sambata in Marea Japoniei, unde submarinul era testat urmand sa fie vandut Indiei pentru cateva sute de milioane de dolari. "Prima versiune oficiala este proasta functionare a sistemului antiincendiu", a declarat Serghei Leliusin, responsabuil al guvernului regional din Primoria.
Victimele au murit inhaland gaz freon emis dintr-o parte a navei in urma declansarii sistemului antiincendiu, potrivit oficialilor rusi. "21 de persoane primesc ingrijiri la spital. Ceilalti membri ai echipajului sunt supusi la teste", a spus viceguvernatorul din Primoria.

Citeste si:

"Nerpa", care efectua teste in Marea Japoniei, avea la bord 208 persoane, dintre care mai mult de 120 ingineri si muncitori pe santierele navale under fusese construit, care nu erau antrenati in privinta riscurilor de avarii, a observat Ghennadi Iliarionov, fost capitan de vas si specialist al Instututului pentru probleme de tehnologii maritime din Extremul Orient.

Accidentul ar fi putut fi provocat de prezenta unui numar prea mare de civili la bord si a unei prea mari automatizari, a mai spus expertul.

Potrivit cotidianului Kommersant, este posibil sa nu fi existat suficiente masti de oxigen.
"Pagubele provocate la submarin nu sunt majore. Reactia Indiei la incident este altceva, mai ales ca finalizarea lucrarilor a fost amanata de cel putin doua ori", a declarat o sursa citata de Kommersant.