Initiativa, intitulata, in maniera tipica celor doi miliardari care s-au afisat, recent, la lansarea G1, pe role, "10 la puterea 100", asteapta idei din intreaga lume. E suficient, sustin cei de la CNN, sa ai o idee stralucitoare, care sa schimbe lumea sau, macar, sa ajute multa lume la unloc. Juriul, format din specialisti desemnati de Brin si Page, va desemna castigatorii in februarie 2009. Se poate aplica in 25 de limbi iar deadline-ul este 20 ocombrie.

Castigatorii pot sa fie cel mult cinci iar domeniul din care a rasarit ideea sa poate fi oricare de la energii alternative pana la planuri de alfabetizare de continente intregi. Totul va fi expus public in sistemul crowdsourcing, in care inteligenta maselor de oameni e mai importanta, adunata, decat a membrilor acelor mase luati separat.

Proiectul a fost anuntat ieri de catre Bethany Poole, product marketing manager la Google, in parteneriat media cu CNN, care s-a asociat, deja, cu ideea de 2.0 in sensul in care nu doar preia reportaje facute cu mobilul ci si incurajeaza jurnalismul cetatenesc prin platforme specifice.

Castigatorul nu trebuie neaparat sa stapaneasca detaliile tehnice ale proiectului sau. E suficient sa aiba IDEEA.