Potrivit presedintelui Consiliului Judetean Arad, Iosif Matula, refacerea acestui pod, vechi de peste 100 de ani, a fost una dintre cele mai importante lucrari de reabilitare efectuate in judet, in ultimii 50 de ani.

„Circulatia se facea greu, fie pe rute ocolitoare, de circa 30 de kilometri, fie prin traversarea cu barca a Muresului. A fost un proiect ambitios, greu de realizat si inainte de demararea lucrarii am fost priviti cu scepticism de foarte multa lume. Valoarea totala a lucrarilor efectuate s-a ridicat la suma de 3.282.000 lei“, a declarat Iosif Matula.

Constructorii de la SC AMARAD SA, care au efectuat lucrarile, au spus ca reabilitarea podului de la Savarsin, inceputa in 2005, a fost una dintre cele mai ample lucrari efectuate, in ultimii 15 ani, in Romania.

Citeste si:

Totodata, reabilitarea acestui pod se inscrie printre cele mai dificile lucrari de acest gen de la noi din tara si de pe plan european. Suprastructura podului este alcatuita din tabliere metalice cu grinzi principale parabolice cu zabrele, alcatuire tipica pentru perioada respectiva (podul a fost constuit in 1897, n.r.). Infrastructurile sunt executate din moloane de piatra cioplite, legate cu mortar de ciment.

Podul peste raul Mures de la Savarsin, in lungime de 176 metri, iar de 16 ani circulatia a fost restrictionata pe el. De circa un an si jumatate, podul a fost inchis in totalitate traficului rutier, cetatenii trebuind sa ocoleasca mai bine de 30 de kilometri, pentru a trece pe partea cealalta a Muresului.

Lucrarile la podul de la Savarsin vor fi receptionate, miercuri, de specialisti, in prezenta constructorului, a conducerii Consiliului Judetean si a reprezentantilor Administratiei de Drumuri si Poduri.