Social 2 August 2007 22:38
Irina Lungu, o revelatie din Basarabia pe scena Scalei din Milano

Am descoperit cu incantare, la Scala din Milano, o soprana tanara - Irina Lungu -, frumoasa, inteligenta, cu glas minunat condus cu stiinta si finete, despre care putini stiau cateva ceva pe aici. Am aplaudat, asemeni salii arhipline, debutul sau in "Traviata" pe scena milaneza (luna trecuta), acolo unde, de altfel, canta de patru ani in productii importante. Ulterior, mi-a dezvaluit multe dintre reperele existentei si carierei sale.

Cine e Irina Lungu?

M-am nascut la Orhei, in Republica Moldova, am studiat pianul la Chisinau, apoi, in 1992, cand au inceput problemele politice, am plecat cu familia in Rusia, unde am absolvit, ca dirijor de cor, apoi canto la Conservatorul din Voronej, avand norocul sa lucrez cu baritonul Mihail Podkopaev, unicul meu profesor care ma ghideaza si astazi in realizarea rolurilor, desi e dificil sa ma duc de fiecare data in Rusia. Inca din timpul studentiei am cantat la Opera din acel orat, debutand in "Pescuitorii de perle" de Bizet, apoi in "Mireasa tarului" de Korsakov sau "Othelo" de Verdi. Din 2002 am inceput sa particip la concursuri, am sustinut concerte... La Viena m-a auzit directorul artistic de la Scala, mi-a propus o auditie pentru Riccardo Muti. Am calatorit cu trenul toata noaptea, la zece dimineata eram pe scena, maestrului i-a placut cum am cantat si mi-a propus sa debutez in premiera cu "Moise si faraonul" de Rossini (decembrie 2003), in rolul Anais, extrem de dificil, cu multa coloratura, fiind de altfel primul si unicul meu rol rossinian. Apoi am ramas la Milano, lucrand timp de doi ani la Accademia di Scala, perfectionandu-mi pronuntia si stilul italian sub indrumarea renumitei Leyla Gencer, director la Academie. M-am familiarizat si cu cultura italiana - am vizitat muzee, am vazut multe productii in diverse teatre - aspecte esentiale pentru a intelege spiritul bel-canto care se potriveste glasului meu. Am revenit la Scala pentru premierele cu "Gli Stivaletti" de Ceaikovski (cantata in ruseste si dirijata de Muti, o lucrare superba dar putin cunoscuta) si "Sf. Suzana" de Hindemith (in 2006), iar acum am debutat in "Traviata".

Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua

Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.