Social 20 August 2009 17:10
Primii zece hotelieri de pe litoral detin aproximativ un sfert din numarul total al locurilor de cazare. Astfel, in fiecare an, decizia stabilirii tarifelor, dar si schimbarea imaginii litoralului, le apartine
Proprietatea pe litoral s-a stabilit la inceputul anilor 2000, odata cu licitatiile pentru privatizarile hotelurilor. Oameni de afaceri precum George Copos, Mohammad Murad sau fratii Ioan si Viorel Micula, au intrat atunci in posesie de hoteluri, formandu-se si actualul THR Marea Neagra, controlat acum de SIF Transilvania, potrivit Business Magazin.

Elementele care au facut de-a lungul anilor ca cei zece sa nu aiba o voce comuna au fost legate in primul rand de interesul diferit pentru dezvoltarea capacitatilor de pe litoral, dar si de stilul de investitii al fiecaruia.

De exemplu, Josef Goschy, care a cumparat in urma cu doi ani complexul Amfiteatru- Panoramic-Belvedere din Olimp, unul dintre cele mai mari hoteluri de pe litoral, adopta strategia de a investi in “Perla Litoralului”.

Un alt mare proprietar de hoteluri de pe litoral care a mers pe premisa de a investi este este SIF Transilvania - THR Marea Neagra, prin strategia de reclasificare a hotelurilor din portofoliu. In urma cu doua saptamani, hotelurile Cleopatra din Saturn si Bran, Brad si Bega din Eforie Nord au fost redeschise dupa investitii de 12 milioane de euro, prin care au fost reclasificate de la doua la patru stele.

Alti hotelieri de pe litoral au preferat insa sa nu investeasca in schimbarea hotelurilor pe care le-au achizitionat in 2000. Este vorba in special despre fratii Ioan si Viorel Micula, care au achizitionat o baza importanta de hoteluri in Olimp, in care au investit. Intarzierea de a ridica standardele hotelurilor s-a suprapus astfel peste diversificarea ofertelor turistice din Romania, iar multe dintre hotelurile de pe litoral au devenit necompetitive. Conform ultimelor informatii, Ioan si Viorel Micula iau in calcul in aceasta perioada iesirea definitiva din afacerile cu hoteluri de pe litoral, prin vanzarea hotelurilor unui investitor strategic. Analisti din piata spun insa ca vanzarea va fi dificila, in conditiile in care hotelurile sunt intr-un stadiu avansat de degradare.

In afara celor zece mari hotelieri, proprietatea pe litoral este divizata si neomogena din punct de vedere al serviciilor. Multi hotelieri din zona sunt locali sau oameni de afaceri din toata tara, care au cumparat sau au construit un hotel la mare fara a avea o strategie pentru turism pe termen lung.

Cititi mai multe in Business Magazin.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.