Social 17 Martie 2009 11:32
Ministerul Sanatatii a lansat duminica o aplicatie on-line prin care se vor primi si procesa cererile pentru eliberarea de certificate, diplome si adeverinte. Acest program va duce la eliminarea unui numar de 21 taxe aferente procesului.

“Ministerul Sanatatii nu va mai lucra in sistem anacronic, intr-o birocratie primitiva, hipercentralizata. Acest program este inceputul sfarsitului umilintei birocratice pentru angajatii din sistemul de sanatate. Desi nu este o noutate pentru o institutie a secolului XXI, ea este un semnal ca Ministerul Sanatatii va trece cu structuri si angajati in vremurile sale – ale eficientei, debirocratizarii si ale respectului”, a declarat ministrul Sanatatii, Ion Bazac.

Programul va fi functional incepand luni de pe pagina de internet a Ministerului Sanatatii, pentru cele mai solicitate documente. De acest serviciu electronic vor beneficia cei peste 20.000 de angajati ai sistemului sanitar, medici, farmacisti, asistenti medicali, moase. Odata cu lansarea aplicatiei se vor elimina 21 taxe aferente eliberarii de documente si se va implementa, in premiera, o baza de date electronica cu solicitantii, arata un comunicat.

Pentru inceput, documentele care fac obiectul aplicatiei electronice sunt certificate privind titlul și gradul profesional pentru medic, medic dentist, farmacist, chimist, biolog, biochimist si certificate de recunoaștere in afara granițelor țarii a calificarilor insușite in Romania. Pana la sfarsitul anului vor fi incluse in programul electronic toate tipurile de certificate, diplome si adeverinte emise de catre minister.

Sistemul, accesibil de pe site-ul www.ms.ro, permite solictantilor sa cunoasca in orice moment situatia dosarului depus si, in cazul in care acesta este incomplet, actele care mai sunt necesare, fara a mai suna sau a se deplasa la minister. Astfel, se va elimina efortul deplasarii pentru ridicarea documentelor.

Solicitantul va aplica on-line pe adresa ministerului. Dupa completarea unui chestionar cu date personale, va fi generata o cerere, in format electronic, care urmeaza a fi tiparita si semnata de catre acesta. Cererea va avea un numar unic de identificare.

Solicitantul trimite prin posta aceasta cerere insotita, dupa caz, de copii legalizate ale actelor necesare pentru eliberarea documentului.

Toate aceste documente sunt receptionate si inregistrate la Ministerul Sanatatii, procesarea lor realizandu-se mult mai rapid in conditiile actuale.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.