Edilii Capitalei vor sa reduca zgomotul pe motiv ca, printre altele, acesta ii face pe oameni necomunicativi si inchisi, mai putin intelegatori si disponibili sa-si ajute semenii, dupa cum se arata in Planul de actiune pentru reducerea zgomotului ambiental in Bucuresti.

Planul, care va fi supus la vot in Consiliul General al Muncipiului Bucuresti (CGMB), include si o evaluare a efectelor zgomotului asupra cetateniilor Capitalei, relateaza NewsIn. Astfel, potrivit constatarilor edililor, zgomotul perturba somnul, "iar un somn bun in timpul noptii este o conditie necesara pentru starea de bine".

Un alt efect al zgomotului din trafic este, tot conform studiilor facute de municipalitate, acela ca perturba conversatiile de pe strada si relaxarea in gradini sau balcoane. Galagia are un efect mai mare asupra locuitoriilor mai saraci ai Capitalei, care sunt concentrati in cartiere zgomotoase. "Actiunile de a reduce zgomotul trebuie se fie integrate cu reducerea saraciei", se arata in planul gandit de edili.

Edilii au luat in calcul inclusiv zgomotul produs de avioane, care ar constitui, de asemenea, o problema pentru bucuresteni. "Avand in vedere ca directia predominanta a vantului este de la vest la est, majoritatea avioanelor care se pregatesc sa aterizeze pe Aeroportul Baneasa trebuie sa treaca pe deasupra orasului", se arata in plan.

Mai mult, zborul avioanelor poate provoca confuzie in randul cetatenilor. "Pentru oamenii din Chitila nu este intotdeauna clar daca avioanele pe care le vad folosesc aeroportul Baneasa", dupa cum a constatat tot municipalitatea.

Pe langa constatarile privind efectele asupra populatiei, planul cuprinde si actiuni pentru diminuarea zgomotului. Conform planului, se va urmari, astfel, imbunatatirea stilului de condus prin cursuri oferite soferilor. Suprafetele de rulare din oras trebuie realizate din materiale de calitate si fonoabsorbante, iar gropile ar urma sa dispara, pentru ca reprezinta o sursa de zgomot suplimentar.

In plus, municipalitatea va trebui sa incurajeze utilizarea vehiculelor silentioase, in primul rand ale Regiei Autonome de Transport Bucuresti. In acest scop, planul prevede ca regia de transport sa cumpere autobuze silentioase, alimentate pe baza de hidrogen, iar vagoanele de tramvai sa fie izolate fonic.

Edilii mai spun ca, in apropierea liniilor de tren, trebuie montate panouri fonoabsorbante de pana la 1,75 metri inaltime, iar zborurile de noapte trebuie interzise.

Pe conducatorii auto ii asteapta cresterea taxelor de parcare in centrul orasului, unde, altfel, accesul va fi conditionat de plata unei alte taxe, al carei cuntuam este propus la cinci lei pentru fiecare trecere.

Municipalitatea se gandeste si la masinile de gunoi, care trebuie sa fie mai mici sau cu tractiune electrica, tot pentru a face cat mai putin zgomot.

Masurile cuprinse in plan trebuie implementate in termen de cinci ani de la adoptarea hotararii CGMB.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.