In Occident, pe fondul saturarii pietei, marile centre comerciale au apelat cu succes la aceasta solutie.
Piata de retail autohtona isi va intensifica ritmul de dezvoltare in urmatorii trei ani, stocul total de centre comerciale urmand sa se tripleze. Consultantii in domeniu atrag insa atentia asupra riscului de saturare a pietei, situatie in care trebuie gasite solutii in vederea optimizarii costurilor si veniturilor.
Daca peste granita marii retaileri utilizeaza cu succes platformele virtuale pentru vanzarea produselor, in Romania, achizitiile cu plata on-line se situeaza inca la un nivel destul de scazut. Cel mai la indemana ar fi dezvoltarea site-urilor de internet, cu posibilitatea achizitionarii de produse. „In conditiile in care clientii vor petrece tot mai putin timp prin magazine, retailerii trebuie sa gaseasca solutii pentru a-si optimiza veniturile. Una dintre acestea este dezvoltarea canalelor virtuale de vanzare", a declarat Linda Vasilescu, senior consultant in cadrul companiei AT Kearney.
Aceasta solutie este pusa in practica cu succes de marile lanturi internationale, Tesco avand numai la nivelul anului 2004 vanzari on-line in valoare de 830 milioane de euro.
Mallul, vedeta dezvoltarilor viitoare
Pana la implementarea acestor solutii care sa duca si la evitarea aglomerarii din marile centre comerciale, piata isi continua expansiunea. Potrivit reprezentantilor companiei Colliers International, pana in 2010, proiectele anuntate vor tripla stocul actual de centre comerciale, ce ajunge in prezent la peste 300.000 de metri patrati. Tipul de centre care va cunoaste o dezvoltare semnificativa va fi mallul, insa piata va absorbi si alte tipuri de proiecte precum parcurile de retail sau galeriile comerciale.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.