Românii sunt destul de atenți în ceea ce privește cheltuielile anuale pe cadouri pentru cei dragi, chiar și în perioada de sărbători. Ei economisesc bani pentru a-și asigura un viitor mai bun și a-și atinge obiectivele personale propuse. Această practică este bună în ziua de azi când scumpirile sunt mari, pentru că este necesară o gestionare bună a finanțelor pentru a avea o stabilitate financiară pe termen lung.

Cadourile pot fi mai scumpe în cazul românilor care au venituri mai substanțiale. În cazul celor cu un buget mai mic, opțiunile de cadouri sunt mai accesibile. Acestea se aleg în funcție de calitate, brand, unii preferă cadourile simbolice, alții cadourile necesare și practice. În ceea ce privește cadourile de calitate, de beauty, cele mai bune opțiuni pentru ei sunt:


  • Parfumurile de lux care provin de la branduri celebre

  • Produsele cosmetice de lux pentru îngrijirea pielii și a părului care sunt de brand și apreciate pentru calitate și rafinament

  • Produsele de machiaj și de tip SPA

  • Ceasurile de lux, accesoriile din piele de la branduri populare

  • Bijuteriile fine și alte cadouri interesante și experiențe minunate.

Românii cheltuie în medie cam 200-300 de euro pe cadouri pe an, dar suma este distribuită mai ales pe evenimentele mari din an: zile de naștere, sărbători religioase, Crăciunul, Ziua Îndrăgostiților, 8 Martie. Bugetul mediu alocat pentru toate cadourile de Crăciun de familie este în jur de 1000 de lei, pentru 6-7 cadouri, arată studiile.

În prezent mall-urile joacă un rol important în viața românilor iubitori de cumpărături. Totuși s-a observat și o tendință a lor de a face cumpărături frecvent în magazinele online.

Ei caută parfumuri și cosmetice de brand în e-shop-uri cu produse de brand autentice pentru că acestea pot avea astfel prețuri mai accesibile. Totuși, sunt interesați și de produsele de beauty din magazinele fizice, unde ele se pot încerca prin mostre gratuite, înainte de a le cumpăra efectiv. Acesta este unul dintre motivele pentru care e-shop-urile au și puncte de vânzare în mall-urile din orașele mari, precum București.

Studiile de piață publicate de Reveal Marketing Research arată că:


  • Suma medie cheltuită de români într-o sesiune de cumpărături la mall este de 300 lei

  • Aproximativ 10% dintre românii care merg la shopping cumpără mai ales cosmetice și parfumuri

  • Timpul petrecut la o sesiune de cumpărături la mall este de 2 ore

  • Bărbații merg la centrele comerciale mai des decât femeile și cheltuie mai mulți bani în mall-urile din orașe

  • Bărbații cheltuie cu 10% mai mult decât femeile

  • 22% dintre femei își doresc cadouri care includ produse de îngrijire personală, cosmetice de calitate înaltă; cadourile de acest gen sunt preferate și de 14% dintre bărbați (arată și datele de pe actmedia)

  • 4 din 10 români au cumpărat cadouri pentru sărbătorile de iarnă în avans, sau au făcut comenzi online, spre a prinde reducerile cele mai mari și a evita aglomerația din magazine.

Citeste si:
Cum să ţii sub control cheltuielile legate de întreţinerea şi...
Cum să ţii sub control...

Românii apreciază în mod special parfumurile cu arome fine, care fac parte din colecțiile cu idei de cadouri din magazinele online. Cele mai populare sunt parfumurile cu arome florale, lemnoase, de citrice, marine, orientale, gourmet, de condimente și parfumurile unisex.

O tendință în creștere în acest an este căutarea parfumurilor care sunt create și pentru femei și pentru bărbați. Este vorba despre parfumurile unisex, versatile, cu arome neutre și echilibrate, sau din contră cu arome unice și neconvenționale. Unele parfumuri sunt un amestec revigorant de arome marine și lemnoase și te duc cu gândul la o plimbare pe malul mării. Alte parfumuri unisex au note orientale surprinzătoare, sofisticate. Foarte apreciate sunt și parfumurile unisex care au arome lemnoase, picante, florale, fructate și oferă o experiență memorabilă.

Citeste si:
Etichetă specială pe produsele 100% românești. Cine va suporta...
Etichetă specială pe...

Comparativ cu alte țări, în România oamenii tind să nu returneze cadourile, probabil din comoditate sau se simt jenați. Ei sunt dornici de cadouri și pentru asta fac economii din timp. Pentru 40% dintre români, timpul pare prea scurt, este un lux; ei vor să aibă mai mult timp pentru ei și pentru a sta în compania celor dragi. Prin intermediul cadourilor, ei își arată sentimentele și aprecierea față de cei apropiați atunci când este un moment special. Cadourile trebuie să fie deosebite, ele pot aduce fericire atât celui care oferă, cât și celui care primește.


Despre autor:


Ultima actualizare: 23 Aprilie 2024 - 02 : 04

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.