Transportatorii se pregatesc de greva generala pentru inceputul lui februarie
Ei solicita un tarif minim de 3 lei/kilometru
In caz contrar, acestia ameninta cu blocarea vamilorTransportatorii rutieri de marfa propun un tarif minim de trei l
Transportatorii se pregatesc de greva generala pentru inceputul lui februarie
Ei solicita un tarif minim de 3 lei/kilometru
In caz contrar, acestia ameninta cu blocarea vamilorTransportatorii rutieri de marfa propun un tarif minim de trei lei/kilometru, dublu fata de tariful actual, de 1,5 lei/kilometru, aceasta varianta urmand sa fie propusa Ministerului Transporturilor in cel mai scurt timp, a declarat ieri, pentru Curierul National, presedintele Federatiei Operatorilor Romani de Transport (FORT), Augustin Hagiu.
"Tarifele actuale, care oscileaza intre 1,5-1,9 lei/kilometru, nu acopera cheltuielile pe care transportatorii trebuie sa le suporte. In Romania nu avem nici ministru, nici minister si nici autoritate rutiera. Este un haos general in Ministerul Transporturilor, singurii care mai sunt in stare sa dicteze cateva taxe si impozite sunt cei de la Ministerul Economiei si Finantelor. Noi suntem doar o vaca de muls si ne mulge MEF", a acuzat presedintele FORT.
Potrivit acestuia, introducerea unui tarif minim pe kilometru are in principal trei mari obiective: inlaturarea concurentei neloiale, stabilizarea pietei si oferirea transportatorilor a sansei de a-si acoperi cel putin cheltuielile cu desfasurarea activitatii.
Tariful va fi stabilit pe baza calculelor ce iau in considerare o parte din costurile de transport ale operatorilor din Romania si media tarifelor din Europa. Hagiu a precizat ca acest tarif a fost propus pentru a fi unul cat mai rezonabil, in conditiile in care propunerea ar fi putut fi chiar de patru lei pe kilometru, pentru ca in calcul a fost luata doar o parte din cheltuielile de transport. Presedintele FORT a precizat ca, in Europa, tariful minim pe kilometru variaza de la 0,75 la 1,4-1,5 euro si depinde in mare masura de marfa transportata, tipul de transport si distanta parcursa.Scumpirea carburantilor este principala problemaDe asemenea, Augustin Hagiu a declarat ca va definitiva in cursul zilei de azi, in cadrul unei conferinte de presa, memoriul unitar pe care il va prezenta ministrului Ludovic Orban. Intre timp, pana ce Ministerul Transporturilor le va da un raspuns, transportatorii vor face demersurile necesare pentru aprobarea grevei generale si semnarea unor conventii cu jandarmeria si granicerii, pentru ca greva sa blocheze si traficul international la punctele de frontiera. Potrivit lui Hagiu, greva generala este programata pentru inceputul lunii februarie. Aceste demersuri vor fi facute pentru ca in urma unei intalniri ce a avut loc joi dimineata intre presedintele FORT si ministrul Ludovic Orban, ce nu a durat mai mult de 5 minute, nu s-a putut ajunge la un acord intre minister si transportatori.
Hagiu declara ca o alta ingrijorare majora a transportatorilor este scumpirea permanenta a carburantilor. Astfel, presedintele FORT a precizat ca veniturile transportatorilor romani au scazut in ultimii trei ani cu 10 pana la 25% din cauza cresterii costurilor, in timp ce nivelul tarifelor percepute a stagnat, ba, chiar mai mult, a scazut dupa aderarea Romaniei la UE. Astfel, potrivit lui Augustin Hagiu, transportatorii au ajuns in situatia de a avea costuri cu pana la 25% mai mari decat tarifele practicate.
Federatia Operatorilor Romani de Transport a solicitat deja tuturor societatilor de transport de marfa si persoane, intern si international, sa se alature initiativei de organizare a unei greve in transporturi, in cazul in care problemele ridicate in memoriu nu vor fi solutionate.Taxele si impozitele sunt mai mari decat in UEReprezentantul FORT a declarat ca lista de solicitari a transportatorilor rutieri este sustinuta si de alte organizatii de profil, precum Bursa Transporturilor, Asociatia Romana pentru Transporturi Rutiere Internationale (ARTRI) sau Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) si contine patru aspecte: infrastructura, aspectul financiar, aspectul operational si cel legislativ. Transportatorii mai sunt nemultumiti si pentru ca taxele si impozitele nu sunt in concordanta cu ceea ce primesc in schimb, fiind chiar mai mari decat cele din UE cu 17-34%. "Taxele si impozitele sunt mai mari decat in UE. Procentul se situeaza undeva intre 17 si 34 si fluctueaza in functie de tarile Uniunii Europene", a subliniat presedintele Augustin Hagiu.
De asemenea, se plang de faptul ca pentru anul 2008 a fost inlaturata posibilitatea de a se achizitiona rovinieta pentru 3 sau 6 luni si introducerea TVA in pretul acesteia. Şefa biroului de Relatii Publice al Asociatiei Romane pentru Transporturi Rutiere Internationale (ARTRI), Cristina Hatulescu, a declarat ca asociatia pe care o reprezinta a confirmat participarea la proiectul de memoriu si asteapta propunerile transportatorilor, pentru a le cuprinde in memoriul ce va fi inaintat ministrului de resort, Ludovic Orban. Mai mult, reprezentanta ARTRI a spus ca, potrivit informatiilor culese de la Bursa Transportatorilor, au fost primite aproximativ o suta de raspunsuri afirmative in legatura cu proiectul de memoriu, raspunsuri venite atat din partea companiilor de transport, cat si din partea unor asociatii sau organizatii de profil. ARTRI reprezinta aproximativ 2.000 de transportatori.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.