Dupa sustinerea tezelor cu subiect unic, evaluari ce consemneaza incheierea parcurgerii materiei pe semestrul I al acestui an scolar, numarul de contestatii a depasit orice asteptare: 19.441. La aproape jumatate dintre acestea, adica 45%, primele no
Dupa sustinerea tezelor cu subiect unic, evaluari ce consemneaza incheierea parcurgerii materiei pe semestrul I al acestui an scolar, numarul de contestatii a depasit orice asteptare: 19.441. La aproape jumatate dintre acestea, adica 45%, primele note obtinute pe lucrari au modificate. Ministerul Educatiei nu este ingrijorat, considerand ca este un procentaj normal, aproape nesemnificativ la numarul de elevi inscrisi pentru sustinerea acestor lucrari cu valoare de examen. In opinia cadrelor didactice, acest procentaj este anormal.

Pentru prima data, Ministerul Educatiei a organizat evaluarea semestriala a elevilor de clasele a VII-a si a VIII-a sub forma de teze cu subiect unic, cu valoare de examen pentru admiterea in liceu. Lucrarile au fost sustinute in ultimele cinci saptamani de dinaintea vacantei de iarna la limba materna, limba si literatura romana, matematica, istorie si geografie. De la cei peste 400.000 de candidati, au fost inregistrate 19.441 de contestatii, iar dintre acestea au fost rezolvate favorabil 8.434, mai exact tot atatea note au fost modificate. „Este un procent normal. Comparativ cu numarul total de elevi care au sustinu t tezele cu subiect unic, procentajul de modificare a notelor se inscrie undeva in jurul a 1% pentru fiecare disciplina. Prin urmare, modificarile operate au fost facute in procente foarte mici daca ne raportam la numarul total de elevi participanti la teze. Eu consider ca profesorii corectori au evaluat corect lucrarile. Probabil, in anumite cazuri au uitat sa puna punctele. Daca se dovedeste ca este vorba despre neglijenta, inspectoratele scolare sunt cele indreptatite sa ia masuri“, ne-a declarat Liliana Preoteasa, director general al Directiei Management Invatamant Preuniversitar. In schimb, pentru cadrele didactice, situatia nu sta tocmai asa. „Este anormal, iar cauzele pot fi diverse. Nu trebuie sa luam in considerare ca profesorii sunt de vina. Dupa parerea noastra, subiectele si baremele nu au fost clar intocmite, situatie care a produs confuzie la notare. De exemplu, noi chiar am semnalat doua subiecte de la romana care erau subiecte de conceptie greu de baremat si, prin urmare, notarea a fost lasata la aprecierea subiectiva a profesorului corector.


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.