Presedintele Traian Basescu a afirmat, miercuri seara, ca a discutat, miercuri, cu premierul Calin Popescu Tariceanu, pe tema numirii unui ministru al Justitiei si ca nici el nici seful Executivului nu si-au schimbat punctele de vedere in legatura

Presedintele Traian Basescu a afirmat, miercuri seara, ca a discutat, miercuri, cu premierul Calin Popescu Tariceanu, pe tema numirii unui ministru al Justitiei si ca nici el nici seful Executivului nu si-au schimbat punctele de vedere in legatura cu aceasta situatie, dar au conchis ca trebuie gasita o solutie. El a mai spus ca nu ii este ostil Noricai Nicolai, dar doreste pentru portofoliul Justitiei un 'ministru imaculat'.

Va prezentam declaratia integrala a presedintelui Basescu:
" Am luat nota ca in ultimele zile presedintele, institutia prezidentiala sunt subiect al unor intense dezbateri si cred ca in interiorul acestor dezbateri trebuie sa fie cuprins si punctul de vedere al institutiei si al presedintelui. In primul rand, m-as referi, foarte pe scurt, la cele opt dosare pentru care astazi am cerut inceperea urmaririi penale. As vrea sa fie foarte clar ca presedintele nu judeca, presedintele primeste solicitari de la Parchetul General sau de la Directia Nationala Anticoruptie, constata continutul presupuselor fapte si, in masura in care apreciaza, lasa justitia sa mearga mai departe pentru elucidarea cauzelor pentru care a fost sesizat. In toate cazurile am considerat ca a nu da aprobare, aviz pentru inceperea urmaririi penale ar fi un element de blocare a justitiei, aceasta cu atat mai mult cu cat patru din aceste dosare sunt dosare care s-au intors de la instante, urmare a hotararii Curtii Constitutionale prin care pentru fostii ministri devine obligatoriu avizul presedintelui Romaniei. Deci, de retinut este faptul ca presedintele nu judeca si nu incrimineaza pe nimeni, ci doar permite continuarea mersului justitiei si nimic altceva. Acesti oameni pentru care astazi am dat aviz de incepere a urmaririi penale nu sunt vinovati in acest moment, ci pur si simplu este o procedura ceruta pentru ministri sau fosti ministri, in conformitate cu art.109, alin.2 din Constitutia Romaniei. Am observat declaratiile doamnei Norica Nicolai, ca si ale altor politicieni. Dincolo de comunicatul care a fost emis la timpul potrivit de institutia prezidentiala, as vrea sa reiterez cateva lucruri, fara a avea pretentia sa epuizez integral continutul comunicatului nostru initial. Dincolo de faptul ca oameni au stat mai mult sau mai putin in puscarie urmare a actiunilor doamnei Nicolai, dansa trebuie sa inteleaga ca in persoana presedintelui Romaniei nu are un om ostil. Eu nu sunt ostil Noricai Nicolai, doar consider ca romanii au dreptul la un ministru al justitiei imaculat din punct de vedere profesional si din punct de vedere moral. Acest lucru mi se pare incompatibil cu cateva actiuni de noptorietate ale dnei senator Norica Nicolai si as reaminti incidentul de la Senat cu nepoata, incidentul din 1987, cand a incalcat cateva reguli de deontologie profesionala, daca nu si legi si le-as reaminti: modificarea unui mandat de arestare - sigur, in documentele din mapa profesionala se vorbeste de modificarea unui mandat de arestare; de fapt, folosind termenul corect este vorba de falsificarea unui mandat de arestare; incalcarea dreptului la aparare al unui cetatean - in baza mandatului modificat sau falsificat un cetatean nu si-a putut exercita dreptul la aparare. Acelasi cetatean a fost incarcerat fara a se pune in miscare actiunea penala, deci om incarcerat fara ca o actiune penala sa fie pusa in miscare si, in sfarsit, s-a produs arestarea unui cetatean, vinovat sau nevinovat, fara a fi audiat legal, fara sa i se ia declaratie, fara sa i se faca toata procedura care sa il duca in cele din urma, printr-o hotarare judecatoreasca, intr-o inchisoare. Acesta este un motiv. Al doilea motiv din mapa profesionala este legat de reprezentarea ilegala si punerea de concluzii in mod ilegal intr-un proces de adoptie in favoarea unui cetatean strain. Nu vreau sa fac niciun fel de speculatie, dar nici nu pot sa nu observ ca aceste doua realitati, demonstrate de documente, coroborat cu incidentul de la Senat, de la care de fapt a pornit curiozitatea mea de a constata daca doamna Norica Nicolai are in practica tentaiva de a incalca legea sau a fost doar un incident, lucrurile acestea ma fac sa imi mentin pozitia, public exprimata, legat de nominalizarea domniei sale. Pentru ca foarte multi vorbesc de dosar de cadre, dosar de la Securitate sau nu stiu ce dosar, nu pot sa cred decat ca unii sunt rau intentionati, altii sunt lipsiti de moralitate si altii nu cunosc legea. Dosarul de cadre al doamnei Norica Nicolai, ca fost presedinte al unei organizatii de baza a Partidului Comunist se afla, probabil, in arhivele locale ale fostului PCR sau nu stiu unde. Acesta este un dosar profesional, este o mapa profesionala, care oglindeste activitatea magistratului si ea nu a fost pana in decembrie 1989, ci are elemente cu incidentul din 1991, cu participarea doamnei Nicolai, in mod ilegal, lucru pe care il recunoaste in declaratii, participarea in mod ilegal si punerea de concluzii intr-un proces de adoptie. ªi pentru ca suspectez si multa rea credinta, fie la politicieni, fie la unii reputati analisti, as vrea sa va citesc un paragraf din Legea 303 din anul 2004 privind Statutul judecatorilor si procurorilor; repet Legea 303 din 2004, care spune la art.42, alin. 1: "Evolutioa carierei de judecator sau procuror se consemneaza in fisa din dosarul profesional, care se intocmeste si se pastreaza de Consiliul Superior al Magistraturii". Ar fi corect ca acestei prevederi legale din 2004 sa ii spunem ca e dosarul de Securitate? Magistratii au avut din totdeauna dosar profesional, iar cei care incearca sa falsifice adevarul ii rog sa citeasca art.42 din Legea 303 din 2004, care stabileste foarte clar obligativitatea existentei dosarului profesional si spune si unde se pastreaza aceste dosare. Vreau sa cred ca domnii analisti si politicieni care vorbesc de dosare de Securitate nu suspecteaza ca Securitatea a scris aceasta lege; este scrisa de mari juristi din Parlamentul Romaniei si de guvernul Adrian Nastase. ªi un ultim element. Asa cum am convenit cu domnul prim-ministru, va informez ca astazi am avut o intalnire cu domnia sa, urmare a apelului public pe care l-a facut. Intalnirea s-a produs intre orele 17:15 - 18:20, undeva in acest interval, si subiectul principal a fost legat de viitorul ministru al justitiei. Fac precizarea ca am mai avut o intalnire cu dl prim-ministru tot pe aceasta tema, dar la acea data, la acea ora, domnia sa nu vazuse dosarul profesional, mapa profesionala a dnei Norica Nicolai. Astazi am putut discuta amandoi in cunostinta de cauza si cred ca a fost bine ca, in final, desi ne-am mentinut punctele de vedere, am concluzionat ca trebuie sa gasim o solutie. Ar fi fost mai bine poate daca aceasta discutie cu dosarul profesional al dnei Norica Nicolai ar fi avut loc la momentul potrivit, atunci cand eu am facut prima invitatie sa discutam. Repet, nicxi dl prim-ministru, nici eu nu ne-am schimbat punctele de vedere in urma acestei discutii, deci nu vreau sa se dea nici o nuanta, nici o interpretare, cine a castigat, cine a pierdut, ce s-a intamplat, cum de a venit premierul la Palatul Cotroceni. Este relatie institutionala corecta si am discutat, de data aceasta, amandoi in deplina cunostinta de cauza. Eu va multumesc mult, va asigur ca - si puteti transmite sefilor dvs. din redactii - ca atunci cand doresc sa spuna un adevar complet, in care sa aiba si informatiile de la Presedintie, pot sa apeleze la Presedintie pentru ca vor primi informatii. Va multumesc”.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.