Sute de pasageri care asteaptau de joi dimineata in incinta Aeroportului "Henri Coanda" din Otopeni au amenintat ieri ca blocheaza intrarea in aeroport, deoarece, nici dupa 30 de ore, nu se stia exact cand ar putea decola spre destinatiile pentru car

Sute de pasageri care asteaptau de joi dimineata in incinta Aeroportului "Henri Coanda" din Otopeni au amenintat ieri ca blocheaza intrarea in aeroport, deoarece, nici dupa 30 de ore, nu se stia exact cand ar putea decola spre destinatiile pentru care au bilete.

Zapada cazuta in Bucuresti in ultimele doua zile a dat peste cap traficul rutier, feroviar, dar si pe cel aerian. Oamenii au fost nevoiti sa stea in aeroport mai bine de 30 de ore pentru a pleca spre destinatiile dorite. Pasagerii au asteptat fara apa si mancare sau alte conditii de confort. In aeroport, ieri, oamenii strigau "hotii!" si "ne vrem banii inapoi".

AUTORITÃ…TI. Reprezentantii aeroporturilor nu se simt vinovati pentru situatia creata. "Din punctul nostru de vedere nu mai sunt probleme, pistele sunt deschise si toate operatiunile se pot desfasura in conditii normale", a declarat Gabriel Tara, directorul general al Aeroportului "Henri Coanda". Si la Baneasa este deschis, Aerogara "Aurel Vlaicu" are pistele libere, insa companiile low-cost nu au suficiente nave pentru a face fata traficului. "Sunt multe companii low-cost care nu au suficiente aeronave si nici stocuri de lichid de degivrare, care topeste gheata acumulata pe fuselajul aeronavei in momentul decolarii. In lipsa acestui lichid, aeronavele nu au cum sa decoleze", a explicat Stefan Mladin, directorul general al Aeroportului Baneasa. Serviciile de degivrare a avioanelor sunt asigurate de companiile de handling, conform contractelor incheiate cu operatorii aviatici. Haosul s-a produs, deoarece unii operatori nu aveau incheiate aceste contracte si nici companiile de handling nu au facut fata volumului mare de aparate care trebuiau dezghetate.

BACÃ…U. Pasagerii pentru doua curse avand destinatia Torino, intre care zece copii cu varste cuprinse intre 2 si 7 ani, sunt blocati pe Aeroportul International din Bacau de joi dupa-amiaza. Cei 165 de pasageri sunt revoltati si au sesizat ieri Politia si Protectia Consumatorului, pentru ca nimeni nu s-a mai interesat de soarta lor dupa ce au trecut de controlul vamal si cel de frontiera. Reprezentantii companiei Blue Air, care urma sa asigure cursele, au spus ca nici un avion propriu nu a putut decola de pe Aeroportul "Aurel Vlaicu" si ca asteapta sa soseasca doua avioane de scurt curier din Cehia, care ar urma sa-i preia pe calatori. Crucea Rosie a oferit ceai si alimente pasagerilor blocati.

DESPÃ…GUBIRI. Potrivit regulamentului comunitar, pasagerii trebuie sa primeasca compensatii financiare in cazul in care operatorul aerian nu respecta conditiile de zbor. In functie de distanta de zbor si de durata intarzierii produse in urma redirectionarii cursei, clientii au dreptul sa solicite despagubiri de la 125 de euro pana la 600 de euro. Daca intarzierea este mai mare de cinci ore si o persoana decide sa nu continue zborul, poate cere sa i se restituie costul biletului.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.