Dupa ce premierul Tariceanu recomanda demolarea integrala a Complexului Expozitional Romexpo, Ovidiu Silaghi, ministrul MIMMCTPL, a reluat aceeasi tema. Dreptul la replica al celor de la Romexpo nu a intarziat prea mult. Acestia spun ca Romexpo "sta
Dupa ce premierul Tariceanu recomanda demolarea integrala a Complexului Expozitional Romexpo, Ovidiu Silaghi, ministrul MIMMCTPL, a reluat aceeasi tema. Dreptul la replica al celor de la Romexpo nu a intarziat prea mult. Acestia spun ca Romexpo "sta in calea visurilor premierului de a avea o pista de raliuri auto in Bucuresti", iar ministrul Silaghi, care "se pune bine cu seful sau", uita cateva "detalii", cum ar fi ca "peste o jumatate de milion de oameni viziteaza anual complexul, fara a gasi un impediment de netrecut in amplasarea acestuia".
In ceea ce priveste reprosul adresat de ministrul Silaghi fata de un pretins aspect necorespunzator al Complexului Expozitional, oficialii complexului spun ca modernizarea se poate face numai etapizat, pentru a nu stanjeni desfasurarea celor peste 40 de targuri si expozitii care au loc anual. Acestia sustin ca, numai in ultimii ani, au fost investiti peste 300.000 euro in refacerea retelei de alimentare cu apa din intregul complex, a fost construit un nou pavilion de 2.200 mp, in valoare de peste 500.000 euro, au fost modernizate pavilioanele prin introducerea de aer conditionat, izolarea fatadelor exterioare, refacerea totala a peretilor interiori, a instalatiilor de iluminat interior etc. ceea ce a costat peste 10 milioane de euro.
De asemenea, au fost amenajate 2.300 locuri de parcare, in valoare de 1 milion de euro, si un Centru de Conferinte, care se ridica la 2 milioane de euro. "Toate acestea si profesionalismul echipei de la Romexpo au permis ca numarul vizitatorilor care au calcat pragul targurilor si expozitiilor organizate de noi si suprafetele ocupate de manifestarile expozitionale sa creasca in 2007 fata de anul precedent, in medie cu 10%.
In acelasi an, numarul participantilor straini la manifestarile expozitionale a sporit cu circa 30%", se arata intr-un comunicat al institutiei.
Romexpo se poate transforma rapid intr-unul dintre cele mai moderne centre expozitionale din Europa Centrala si din UE, cu sau fara interventii lipsite de temei si obiectivitate din zona guvernamentala, sustin reprezentantii complexului. "Este insa necesar ca echipa sa fie lasata sa lucreze, sa nu i se puna piedici politice, daca nu cumva ar trebui, fiind vorba de o firma de elita care a facut si face enorm pentru imaginea Romaniei si a romanilor, sa fie sprijinita si incurajata".Unii primari bucuresteni nu sprijina initiativele RomexpoUn punct in plus pentru Romexpo il reprezinta declaratia noului presedinte UFI (Asociatia Mondiala a Industriei Targurilor). Aflat intr-o vizita la Bucuresti, presedintele a felicitat Romexpo pentru modul in care arata targurile organizate aici, patru dintre acestea (TIB, Indagra, Romcontrola si Rommedica) fiind acreditate de UFI.
Incepand cu anul 2008 va demara prima etapa de construire a 10 noi pavilioane expozitionale, primele doua, cu o suprafata totala de circa 33.000, avand o valoare estimata de 20 mil. euro si avand termenul de finalizare martie 2009. Ca activitatea expozitionala sa nu sufere, exista corturi moderne cu aer conditionat pentru perioada de constructie. In continuare, planul de dezvoltare prevede constructia unor alte pavilioane insumand inca 40.000 de mp, deci in circa trei-patru ani, Targul International Romexpo Bucuresti va dispune de circa 75.000 mp pavilioane moderne, inclusiv cu tuneluri subterane pentru evacuare in caz de incendiu.
A fost elaborat, de asemenea, un proiect adiacent cu "Sofitel", referitor la realizarea unui centru modern de congrese si conferinte. In comunicatul reprezentantilor complexului expozitional se arata ca exista un plan de a transforma pavilionul central de la Romexpo, care este de o arhitectura emblematica, intr-o sala de congrese cu o capacitate de 4.000-5.000 de locuri, cu ajutorul unor investitori romani. "Suprafata de parcare va fi marita prin realizarea de garaje supraetajate, mult practicate si recunoscute ca solutie optima de catre edilii si specialistii din alte tari, dar nedorite in prezent de unii primari bucuresteni, care, la randul lor, dau vina pe arhitecti".


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.