Autoritatile vor moderniza in urmatorii zece ani intreaga retea de cai ferate de pe teritoriul Romaniei, cu o lungime de 10.800 kilometri, a declarat ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. In acelasi timp, gradul de electrificare a retelei de cale

Autoritatile vor moderniza in urmatorii zece ani intreaga retea de cai ferate de pe teritoriul Romaniei, cu o lungime de 10.800 kilometri, a declarat ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. In acelasi timp, gradul de electrificare a retelei de cale ferata va fi ridicat in urmatorii zece ani de la 36% la 50%. Ministerul intentioneaza sa achizitioneze, pana la sfarsitul anului 2013, 150 de noi rame electrice, intre 50 si 70 de locomotive diesel si 2.500 vagoane noi. "Nu ne vom limita pentru aceste proiecte la veniturile bugetare si vom apela si la mecanisme moderne de finantare. In acelasi timp, vom intensifica gradul de absorbtie a fondurilor europene", a spus Orban. El a adaugat ca peste 50% din fondurile de 2,5 miliarde euro alocate Romaniei de Uniunea Europeana sunt dirijate catre modernizarea infrastructurii.
"Gradul de absorbtie a fondurilor europene pe parcursul unui an, de exemplu anul 2007, nu poate fi calculat decat la sfarsitul anului 2010, conform regulii n+3, stabilita de Uniunea Europeana. Sumele alocate intr-un an trebuie cheltuite in urmatorii trei ani", a spus Orban.

Cale ferata de mare viteza

Totodata, Transporturile realizeaza un studiu de fezabilitate pentru constructia unei linii de cale ferata de mare viteza, unde trenurile vor putea circula cu peste 250 kilometri pe ora, a adaugat Ludovic Orban. "Realizam un studiu de fezabilitate, care va dura intre sase si noua luni, pentru o linie de cale ferata rapida, dupa ce Uniunea Europeana a aprobat deja constructia unei cai ferate similare intre Viena si Budapesta. Este greu de spus, acum, daca va fi o linie de cale ferata integral noua sau vor fi utilizate si tronsoane de cale ferata deja existente", a spus Orban. El a aratat ca sectorul feroviar si cel naval sunt favorizate de planurile de dezvoltare ale UE, fiind considerate mijloace de transport economice si mai putin poluante, comparativ cu celelalte modalitati. Ministerul intentioneaza, de asemenea, sa realizeze un proiect de constructie a unei linii de cale ferata, care va lega Gara de Nord si Aeroportul Otopeni, sector necesar facilitarii transportului de carburanti la aeroport. Un alt proiect care va fi derulat de CFR Infrastructura vizeaza realizarea unei centuri feroviare in jurul municipiului Bucuresti, care va facilita accesul calatorilor din toate zonele tarii.

"Nu voi tolera nicio depasire a termenelor"

Orban a mai spus ca Programul Operational Sectorial de Transport va fi aprobat in cursul saptamanii viitoare, pentru acest an fiind aprobat un buget de 600 milioane euro. "Am decis un plan de actiune pentru absorbtia integrala a fondurilor alocate pentru 2007. Nu voi tolera nicio depasire a termenelor pentru etapele intermediare ale contractelor", a mai spus Orban. Reteaua de cale ferata din Romania masoara 10.800 kilometri si include 4.200 de poduri si podete si 179 de tunele.
Daca la nivelul anulului 1989 erau reabilitati anual 683 kilometri de cale ferata, in cursul anului trecut au fost reabilitate segmente insumand doar opt kilometri de cale ferata. Ministerul Transporturilor va primi in perioada urmatoare fonduri europene pentru reabilitarea Coridorului IV feroviar, in prezent fiind purtate negocieri cu reprezentantii UE si pentru accesarea de fonduri necesare modernizarii Coridorului IX, care traverseaza partea de nord a tarii.

CFR vrea sa introduca abonamente pentru navetisti

CFR Calatori intentioneaza sa introduca, in perioada urmatoare, abonamente speciale, reduse cu 40% fata de cele standard, pentru navetisti si pentru calatori individuali, existand in lucru un studiu privind eficienta rutelor feroviare, a declarat directorul companiei, Alexandru Noaptes. "Exista un proiect pentru introducerea unui proiect de servicii destinat atat navetistilor, cat si calatorilor individuali. Astfel, se vor introduce abonamente cu reducere de 40% pentru navetisti, precum si un carnet cu un numar de calatorii pentru angajatii care nu circula zilnic cu trenul sau pentru calatorii individuali. Pentru stimularea vanzarii de abonamente, vom oferi chiar un numar de abonamente gratuite angajatorilor care vor achizitiona un astfel de pachet de servicii", a precizat Noaptes. De asemenea, in urmatoarea luna va fi finalizat studiul privind periodicitatea curselor, gradul de ocupare si fluxul de calatori. In acelasi timp, CFR Calatori intentioneaza sa aplice o serie de masuri menite sa reduca numarul calatorilor fraudulosi.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.