Va dezvalui un mic secret care tine de meseria pe care o practic. Cu doua exceptii, comunicatele de presa ale companiilor de asigurari nu includ date privind profitul sau pierderile inregistrate. Nu este important care sunt cei doi asiguratori pentru
Va dezvalui un mic secret care tine de meseria pe care o practic. Cu doua exceptii, comunicatele de presa ale companiilor de asigurari nu includ date privind profitul sau pierderile inregistrate. Nu este important care sunt cei doi asiguratori pentru ca sunt deja cunoscuti, important este insa ca toti ceilalti se lauda cu dinamici spectaculoase ale primelor subscrise si cam atat. Uita insa esentialul pentru ca, in fond orice societate comerciala din lume urmareste profitul. Poate nu intr-o luna, poate nici macar intr-un an sau cinci, insa scopul final este obtinerea unui castig. Altfel ce sens ar mai avea afacerea. Altfel, mai devreme sau mai tarziu, va intra in colaps. Ma asteptam ca, dupa ce ani la randul au tintit doar cota de piata prin practicarea unor preturi mereu promotionale, asiguratorii sa incerce, in sfarsit, sa-si eficientizeze activitatea. Acest lucru nu s-a intamplat si iata ca, in 2006, piata de asigurari a trecut pe pierdere. Si daca trendul se mentine in urmatorii cativa ani am putea asista chiar la falimente. Cresterea pretului la polite nu mai acopera demult dinamica costurilor de reparare a daunelor. Ba mai mult, creste constant si numarul daunelor provocate de persoanele asigurate. Astfel ca, in mod logic, cresterea primelor subscrise nu mai este un lucru pozitiv ci, in fapt, poate fi interpretat ca un motiv de ingrijorare. Cu cat vinzi mai multe prime, cu atat te confrunti cu mai multe daune a caror remediere costa tot mai mult. Si cu toate acestea, cu toate ca in mod declarat urmaresc atragerea de cat mai multi clienti si cam atat, companiile de asigurari trateaza destul de prost clientul. Sondajele arata ca majoritatea celor care au de-a face cu o companie de asigurari sunt nemultumiti fie de calitatea politelor, fie de intarzierile frecvente care apar la plata daunelor. Mai este si problema birocratiei, a nenumaratelor acte ce trebuie completate pentru a obtine ceea ce ti se cuvine. Contrar teoriilor comuniste, nu intotdeauna ce e mult este si de calitate. Strategiile care pun accent pe acumularea de cota de piata sunt folosite peste tot in lume insa pe termen scurt pentru ca, pe termen mediu si lung, s-au dovedit a fi extrem de paguboase.
Lucru pe care l-am sustinut si cu alte ocazii, dependenta asiguratorilor de un singur domeniu nu poate duce la nimic bun. Faptul ca majoritatea veniturilor acestor companii provin din vanzarea de asigurari auto nu poate fi un lucru pozitiv. In ciuda faptului ca romanii cumpara din ce in ce mai multe automobile, in ciuda faptului ca, potrivit estimarilor vor cumpara chiar si mai multe. Practic, daca din totalul politelor emise de asiguratori scoatem asigurarile RCA, CASCO si cele impuse de banci la contractarea unui credit, nu ramanem cu mare lucru. Astfel ca, in conditiile in care daunalitatea creste iar cresterea creditelor se tempereaza, nu vad un viitor prea bun pentru multe dintre companiile de asigurari. Mai ales ca reforma pensiilor intarzie iar romanii pare ca nu vor sa invete ca mai si mor la un moment dat (asigurarile de viata au o valoare penibila in comparatie cu tarile europene). Si mai este ceva. Sa nu uitam ca marile companii europene si-au anuntat deja intentia de a demara sub nume propriu activitati de asigurare pe teritoriul Romaniei.
Dar cu toate acestea, companiile de asigurari continua sa se laude cu avansul primelor subscrise. In unele cazuri avem chiar cresteri de peste 100%. Dupa parerea mea insa, nu fac altceva decat sa predice cu optimism despre propriul sfarsit.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.