Ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre, a infirmat informatiile potrivit carora Coridorul IV nu va mai strabate Romania. Pozitia ministrului vine la o zi dupa ce parlamentarul european Markus Ferber a atras atentia ca Romania si Bulgaria ar putea
Ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre, a infirmat informatiile potrivit carora Coridorul IV nu va mai strabate Romania. Pozitia ministrului vine la o zi dupa ce parlamentarul european Markus Ferber a atras atentia ca Romania si Bulgaria ar putea fi excluse din planurile Uniunii Europene privind dezvoltarea unor proiecte rutiere transeuropene.
Cu toate ca in ultimii 15 ani abia daca au fost construite doua autostrazi, Dobre a afirmat ca pana in 2010, cel mai tarziu 2011, toti cei 826 de kilometri ai Coridorului IV pan-european vor fi finalizati, in urma unor investitii totale de 4,75 de miliarde de euro. "De cand am venit la minister, prioritatea zero a fost Coridorul IV. Acesta a fost deja negociat cu Uniunea Europeana, regasindu-se in anexa Tratatului de aderare. Va fi un grafic de lucru draconic, pe care il voi urmari indeaproape, dar am convingerea ca vom realiza in termen toate lucrarile", a reactionat Gheorghe Dobre. In opinia ministrului, intarzierile in constructia acestui coridor sunt urmarea lipsei de preocupare a guvernarii anterioare pentru purtarea negocierilor cu institutiile europene in vederea obtinerii de credite. "Pana in anul 2004, nu a existat nici o preocupare pentru finantarea acestui coridor, asa ca vor exista anumite intarzieri", a spus Dobre.
Potrivit acestuia, reprezentantii MTCT poarta negocieri cu Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare (BERD) si cu Banca Europeana de Investitii (BEI) pentru o prima transa de imprumuturi destinate constructiei unor tronsoane din coridorul pan-european. "Vom semna, in curand, un contract de credit cu BEI pentru constructia tronsonului Cernavoda-Constanta si cu BERD pentru by-pass-ul de la Constanta.
Prin facilitatile ISPA am demarat lucrarile pe alte segmente, precum by-pass-urile de la Pitesti si Sibiu", a adaugat ministrul Dobre. Tranzitul feroviar va fi, de asemenea, facilitat de constructia tronsonului Curtici-Simeria, care face parte din Coridorul IV feroviar. "Suntem in negocieri cu BEI pentru un credit de 300 de milioane de euro, urmand ca restul, pana la 829 de milioane de euro, sa fie asigurate prin fonduri de coeziune", a cotinuat Dobre. In ceea ce priveste renegocierea contractului cu firma Bechtel pentru constructia autostrazii Transilvania, ministrul a recunoscut ca nu au fost inregistrate progrese semnificative. "Pentru autostrada Transilvania s-a negociat pe costuri mult mai mari pe care le-ar fi suportat cetateanul roman daca acordul ar fi ramas in forma initiala. Este un proiect costisitor, netransparent, incredintat direct", a acuzat Dobre.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.