De asemenea, tema va fi diferentiata: obligatorie si suplimentara, cea obligatorie fiind de nivel mediu si pentru toti elevii, iar cealalta, individuala si diferentiata, scrie News.ro.

Ordinul prin care se reglementeaza cate ore ar trebui sa lucreze elevii in afara scolii pentru teme a fost semnat de ministrul Educatiei, Mircea Dumitru, si prezentat miercuri intr-o conferinta de presa.

Potrivit ordinului, la clasa pregatitoare nu se dau teme, la invatamantul primar timpul total alocat temei obligatorii va fi de maximum o ora, iar pentru celelalte niveluri de invatamant va fi de maximum doua ore.

"Timpul necesar realizarii temelor pentru acasa pentru un elev este de cel mult doua ore, insumand toate disciplinele, in asa fel incat media zilnica a pregatirii elevului in clasa si in afara ei sa se incadreze in 5-8 ore zilnic", se mentioneaza in ordin.

Temele se vor da in functie de nivelul elevilor

Tema pentru acasa va fi stabilita diferentiat in functie de nivelul de pregatire a elevului. Astfel, tema obligatorie are un nivel mediu de dificultate pentru toti elevii clasei, iar tema suplimentara ete individuala si diferentiata, fara caracter permanent, pentru situatiii adevcate, precum activitati de recuperere sau activitati pentru dezvoltare (pregatirea unor concursuri). In plus, tema pentru acasa in scopul realizarii unor lucrari ample sau de sinteza, precum referate si proiecte, pentru o disciplina poate fi una pe semestru.

"In perioada vacantelor, de regula, nu se vor da teme pentru acasa elevilor din invatamantul primar si gimnazial", se mai precizeaza in ordinul ministrului Educatiei.

Citeste si:

De asemenea, ordinul prevede ca in cadrul orelor de la clasa o atentie speciala se va acorda tehnicilor de invatare independenta, respectiv se vor exersa modalitati de rezolvare independenta a unor sarcini de lucru, astfel incat aceste deprinderi sa fie transferabile si in efectuarea temelor pentru acasa.

Tema pentru acasa nu poate fi folosita ca un instrument de pedeapsa, in ordin fiind prevazut ca este interzis acest lucru.

Ordinul ministrului urmareste sa preintampine "abuzurile scolii fata de timpul liber al elevului"

De asemenea, "in stabilirea temelor se va evita aparitia unor efecte negative", respectiv "pierderea interesului elevului fata de invatare (din cauza cantitatii, dificultatii sau monotoniei temelor, etc), oboseala fizica si emotionala, reducerea timpului liber destinat unor activitati recreative (activitati sportive, artistice, gospodaresti, lectura), adancirea diferentelor dintre elevii performanti si cei aflati in dificultate".

Ordinul mai prevede ca prin temele pentru acasa propuse se va urmari: obtinerea de rezultate imediate in invatare, obtinerea unor efecte pe termen lung in invatare, obtinerea unor efecte in planul dezvoltarii persoane a elevului si consolidarea relatiei familie-scoala. In acelasi document se mai precizeaza ca directorii unitatilor de invatamant si dirigintii vor colabora cu parintii si elevii "pentru rationalizarea temelor pentru acasa".

Ordinul, care a fost semnat in 28 noiembrie, nu prevede sanctiuni.

Ministrul Educatiei a explicat, in conferinta de presa, ca prin acest ordin se doreste sa fie preintampinate "abuzurile scolii fata de timpul liber al elevului".