Degradarea retelei feroviare a redus viteza trenurilor de calatori de la 65 km/h la 40 km/h, scrie MEDIAFAX.

Trenurile de calatori circula in prezent cu o viteza medie de 43 km/h, iar cele de marfa cu 21 km/h, cu circa 20 km/h mai putin fata de "multi ani" in urma, potrivit CFR, care primeste sub 20 milioane euro pentru reabilitarea retelei, in conditiile in care necesarul trece de 10 miliarde de euro.

"Aproape 25% din podurile si podetele care sunt in administrarea infrastructurii au durata de viata depasita si circa 75% din aceste lucrari de arta sunt scadente la diverse tipuri de reparatii. In prezent circa 8.000 de kilometri de cale ferata sunt scadenti la reparatii capitale", a declarat miercuri George Micu, directorul general al CFR SA, administratorul retelei feroviare publice.

Transport mai scump din septembrie: CFR Calatori va creste pretul biletelor

El a afirmat ca efortul financiar pentru realizarea reparatiilor capitale la cei 8.000 de kilometri este unul "urias", de peste 10 miliarde de euro.

"Este evident ca nu isi poate permite in acest moment bugetul de stat sa aloce o asemenea suma, si chiar daca s-ar gasi resursele ca aceasta suma sa fie alocata, intr-un an de zile nu s-ar putea absorbi, pentru ca fizic nu se pot efectua aceste lucrari", a spus Micu.

Degradarea retelei s-a produs in timp, cauzand scaderea vitezei de circulatie a trenurilor. El a afirmat ca in trecut media vitezei a fost mult mai ridicata, in urma "cu multi ani" fiind de aproximativ de 40-45 km/ ora la marfa si 60 - 65 km/ ora la calatori.

CFR beneficiaza in acest an de suma de 78 milioane lei (aproximativ 17 milioane euro) pentru reparatii, echivalentul unor lucrari la aproximativ 22 km de cale ferata.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.