Ilan Laufer, ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat a precizat motivele pentru care hainele din mall-urile romanesti sunt mai scumpe decat cele din alte tari europene. 

„Anumite branduri sunt mai scumpe cu pana la 30%, unele chiar cu pana 50%. Lantul productiei in Romania nu afecteaza si nu reflecta costul. Inclusiv un brand foarte mare, Zara, are undeva la 30% din productia pentru femei in Romania, si asta nu inseamna ca noi avem preturi mai mici aici", a declarat ministrul Ilan Laufer, in cadrul emisiunii "In fata ta", potrivit digi24.ro.

Despre diferenta particulara dintre preturile din Romania si cele din Spania, ministrul aminteste ca proprietarului brandului Zara, Amancio Ortega, este spaniol, astfel ca aplica o alta politica de discount a preturilor in Spania. "Preturile pe care le gasiti astazi pentru Zara si brandurile din grupul lor in Spania si Portugalia sunt cu 30% mai ieftine decat in toate tarile din Europa (...) De cele mai multe ori, problema este ca nu avem compania-mama in Romania si avem foarte multe companii care sunt francizate. Si costurile de franciza sunt destul de ridicate, iar asta le da antreprenorilor o flexibilitate redusa de a face reduceri, de a avea un pret mai competitiv. Al doilea este faptul ca, in România, exista si anumite costuri de logistica mai mari decat in alte tari. Si atunci cand aduci marfa din alte tari, cum ar fi China, costul pana in Romania creste semnificativ."

Ilan Laufer puncteaza si faptul ca, cele mai multe companii sunt francizate, iar costurile pentru franciza sunt destul de ridicate, astfel ca antreprenorii au o flexibilitate redusa atunci cand vine vorba de reduceri. De asemenea, insista si asupra faptului ca, in Romania, exista anumite costuri de logistica mai mari decat in alte tari.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.