Una dintre cele mai importante descoperiri din istoria astronomiei a fost facuta acum jumatate de secol de catre doi oameni cu un telescop.

Acest lucru nu mai este posibil in prezent, cand proiectele stiintifice sunt mari si costisitoare, a spus la Timisoara, Robert Wilson, laureat al premiului Nobel in 1978 pentru o descoperire care a consacrat teoria Big Bang. Wilson a acordat un interviu pentru HotNews.ro si vorbeste despre stiinta si divinitate, despre proiectul nebunesc al lui Elon Musk pentru Marte si despre rolul norocului in stiinta. Wilson a fost invitat in Romania de compania Honeywell pentru a le vorbi studentilor interesati de o cariera in stiinta si inginerie.

Wilson este, alaturi de Arno Penzias, protagonistul uneia dintre cele mai frumoase povesti din istoria astronomiei. Cei doi au primit in 1978 premiul Nobel pentru descoperirea radiatiei cosmice de fond in 1963. Fenomenul s-a dovedit a fi o consecinta a Big Bang-ului (care a dat nastere Universului acum circa 15 miliarde de ani) si a ramas o dovada importanta a teoriei conform careia Universul este in continua expansiune. Povestea lor, cu celebra antena si cu episodul in care au curatat excrementele de porumbei pe care le credeau raspunzatoare pentru zgomotul de fond au facut si subiectul unuia dintre cunoscutele documentare cu Stephen Hawking.

Pe vremea cand lucrau la un nou tip de antena, la Bell Labs, in Holmdel Township, New Jersey, cei doi au identificat o sursa de zgomot in atmosfera, pentru care nu au putut gasi o explicatie. Dupa indepartarea tuturor potentialelor surse de zgomot, inclusiv excrementele de porumbel de pe antena, zgomotul a fost identificat in final ca fiind radiatia cosmica de fond, element ce s-a dovedit ca avea legatura cu teoria Big Bang-ului. (mai mult despre descoperire si despre Wilson puteti citi la finalul articolului).

Nu a fost un moment de revelatie, ci prima oara a fost o uriasa dezamagire, spune Wilson, explicand ca zgomotul in exces detectat impiedca masuratorile pe care voiau sa le faca cei doi. Abia dupa noua luni, dupa excluderea tuturor cauzelor si dupa discutiile cu alti astronomi s-a ajuns la concluzia ca zgomotul este de fapt legat de Big Bang.

7 fapte despre persoanele stângace susținute de știință pe care nu...
7 fapte despre persoanele...

Citeste continuarea pe HotNews.ro.