"Publicarea subiectelor nu este de niciun folos, creeaza doar un teren propice pentru copiat. Nu este vorba numai despre elevi, dar nimeni nu poate invata sute de subiecte pe dinafara, asa ca majoritatea elevilor decide sa copieze", a declarat decanul Facultatii de Litere de la Universitatea Bucuresti, Liviu Papadima, in cadrul unei dezbateri pe tema bacalaureatului la care au participat profesori universitari si reprezentanti ai Ministerului Educatiei.

Profesorii prezenti s-au referit si la faptul ca elevii dau examene nationale inca din clasa a VII-a, respectiv tezele cu subiect unic, astfel incat se ajunge la un fenomen care prejudiciaza educatia, respectiv se ajunge sa se invete numai pentru teste.


"Profesorii ajung sa predea ce s-ar putea da la examene, iar pentru bacalaureat se ajunge la rezolvarea subiectelor la clasa. Elevii nu mai invata pentru a dobandi cunostinte si competente, ci invata ca sa treaca testele, ceea ce nu poate fi benefic nici pentru ei nici pentru societate", a precizat Florentina Sanmihaian, reprezentanta a Institutului de Stiinte ale Educatiei.

De la ideea ca elevii ajung sa fie interesati, la scoala, numai de teste, unii participanti au sugerat faptul ca si testarea in sine se face, in prezent, gresit. "Bacalaureatul nu evalueaza competentele, adica nu evalueaza ceea ce trebuie, nu reuseste sa delimiteze nici nivelul de cunostinte ale unui elev si nici profesorii corectori nu au pregatirea necesara pentru evaluare, pentru ca un bun profesor nu este neaparat si un bun evaluator", a subliniat reprezentanta Consulatului Britanic, Monica Ralea.

Reprezentantii ministerului s-au declarat, in schimb, multumiti de modul in care bacalaureatul s-a desfasurat si considera ca problemele au fost prezentate exagerat in presa.