Social 27 Iunie 2008 04:08
Cinci comisii de experti cauta vinovatii in cazul pasarelei ucigase de la Tancabesti. Pe DN1 exista alte 20 de pasarele pietonale identice cu cea prabusita, a caror executie a fost criticata dur intr-un raport al Curtii de Conturi. Ministerul Transporturilor promite ca va oferi saptamana viitoare un raport preliminar al anchetei.

O pasarela pietonala de 16 tone, acrosata de bena unui camion, s-a prabusit si a strivit in cadere doua masini aflate in trafic, pe DN1, in localitatea ilfoveana Tancabesti, provocand decesul soferitei Monica Urzica, 27 de ani, si ranirea altor trei persoane. Cinci comisii de experti cauta acum vinovatii in acest caz si promit un raport preliminar al anchetei saptamana viitoare. Pe DN1 exista insa alte 20 de pasarele pietonale, pentru constructia carora statul roman a platit peste 3 milioane de euro, in intervalul 2001-2003, dar a caror executie a fost criticata dur intr-un raport al Curtii de Conturi.

Monica Urzica a murit inainte ca echipajul de la descarcerare sa o scoata din masina distrusa. Unul dintre raniti, cu fata strivita, cu leziuni abdominale, fracturi ale picioarelor si alte politraumatisme, a fost operat timp de opt ore la Spitalul de Urgenta Floreasca, insa prognosticul medicilor ramane rezervat. Starea celeilalte victime grav ranite, Gina Urzica, 21 de ani, care a ajuns la spital cu fracturi deschise de femur si gamba, s-a imbunatatit. soferul camionului care a daramat pasarela, Radu Radu, 52 de ani, a ajuns si el la Spitalul Floreasca, insa avea leziuni usoare si nu a fost internat. Radu este sofer profesionist din anul 1979, iar in momentul producerii accidentului avea alcoolemia zero.

Din primele investigatii intreprinse a rezultat ca masina care a daramat pasarela nu avea autorizatie sa circule pe acel tronson al DN1. Camionul a mers pe DN1 dinspre Bucuresti catre Ploiesti aproximativ 400 metri, pana la pasarela pietonala, intrand pe DN1 de pe un drum lateral – DJ 101B (drumul dinspre Snagov). Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a explicat ca accidentul s-a produs dupa ce bena camionului s-a ridicat brusc, cu cateva sute de metri inainte ca masina sa ajunga in dreptul pasarelei pietonale, acrosand constructia de fier care traversa, la inaltime, DN1. Pasarela s-a desprins din bratele laterale dupa ce a fost lovita cu putere si a cazut. "Am dispus constituirea unei comisii care va realiza o expertiza tehnica a pasarelei pietonale prabusite si va analiza parametrii de rezistenta care erau stabiliti pentru ea. Vrem sa vedem cum a fost posibil ca o bena ridicata a unui camion sa darame, prin acrosare, o astfel de pasarela", a spus Orban.

Alte aspecte urmarite de anchetatorii oficiali vizeaza: respectarea proiectului de executie a pasarelei, efectuarea/neefectuarea reviziilor periodice ale pasarelei si starea tehnica a camionului. In strangerea probelor sunt implicate Directia Generala de Investigatii din cadrul Ministerului Transporturilor, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, Autoritatea Rutiera Romana, Directia Regionala de Drumuri si Poduri Bucuresti si Politia Rutiera Ilfov.


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.