Stilul de viata, obiceiurile alimentare si motivatia difera in functie de varsta. Corpul nostru fluctueaza pe masura ce strabatem diferitele etape ale vietii, sub influenta factorilor hormonali, psihologici si fizici. Nu e de mirare ca o femeie de 50 ani nu mai are silueta unei adolescente de 15 ani.

Iata cateva sfaturi care pot ajuta la o silueta de invidiat:
♦Nu exista regimuri-minune. Important este sa nu te infometezi. Regimurile restrictive nu functioneaza in majoritatea cazurilor si chiar daca reusesti sa slabesti exista riscul efectului yo-yo. Adica, dupa o slabire brusca, pielea se lasa si atarna;
♦Este indicat a se mananca orice, dar in cantitatii moderate;
♦Indiferent de dieta adoptata, fiecare persoana trebuie sa acorde suficient timp pentru a manca incet. Astfel, senzatia de satietate isi va face a
paritia mai repede la o cantitate de mancare mai mica;
♦Consumul de fructe si legume proaspete este foarte indicat, insa trebuie sa se aiba in vedere acele produse cu cel mai mic continut de zahar;
♦Nu se recomanda fructele si legumele conservate sau prelucrate industrial, deoarece, in timpul acestor procese, alimentele isi pierd vitaminele si mineralele;
♦Pestele este o sursa de proteine slabe, sanatoase si contine acizi grasi (omega 3), care protejeaza inima. Pestele poate inlocui foarte bine carnea;
♦Renuntarea la micul dejun nu este o idee buna, deoarece la urmatoarea masa persoanele au tendinta de a manca mai mult;
♦Portiile dese, dar reduse cantitativ, chiar 6 pe zi, sunt ideale pentru pierderea in greutate;
♦Nu este recomandat sa mananci in fata televizorului si nici sa fie lasata la vedere mancarea, deoarece exista tentatia sa rontai intre mese;
♦Consumul constant de apa, mai putin cea carbogazoasa, ajuta la eliminarea toxinelor din organism;