"S-a constituit comisia de ancheta compusa din reprezentanti ai Companiei de Infrasctructura Feroviara, reprezentanti ai operatorului de transport national de calatori si reprezentanti ai Autoritatii Feroviare Romane. Cauzele producerii acestui eveniment deocamdata nu au fost determinate exact. Comisia isi face atributiile necesare conform reglementarilor specifice si in cel mai scurt timp speram sa ajungem la o concluzie care sa stabileasca cu exactitate cauzele producerii acestui eveniment", a declarat Claudiu Dumitrescu, director Directia Generala Infrastructura in cadrul CFR.

Cristian Ungureanu, director Regionala de Cai Ferate Bucuresti, a afirmat ca starea aparatelor de pe teren, a macazelor si a liniilor de cale ferata a fost verificata vizual de revizorul de cale chiar sambata.
"Este o limitare de viteza pe distanta Ploiesti Est - Valea Calugareasca de 70 de km pe ora si chiar si peste macaze datorita configuratiei statiei Valea Calugareasca in curbe.Trenul circula cu 68 de km pe ora din cele constatate pe banda mecanicului", a adaugat acesta.

"Pot sa va spun in primul rand ca acum 10 - 15 minute s-a ridicat si ultimul vagon dintre cele 4 deraiate, inclusiv locomotiva. Speram ca odata cu cei de la electrificare (S.C Electrificare ), care repun linia de contact pe firul 2, in jur de ora 14.00 sa putem relua circulatia normala pe firul numarul 2 - Ploiesti Est - Valea Calugareasca", a precizat Ungureanu.

"In legatura cu modul de tratare al pagubelor produse in urma decesului sau ranirii a unui calator aflat in mijlocul de transport, pot sa va spun ca legislatia care se aplica este Regulamentul de transport pe Caile Ferate Romane din 2005 in care se prevede ca paguba rezultata in urma decesului sau ranirii cat si a pierderii bagajelor este suportata de catre operatorul feroviar. Stabilirea cuantumului se face de catre comisia de cercetare. Ancheta a inceput aseara si se va termina cand comisia va finaliza raportul de cercetare ", a declarat Teodor Gabris, director Regionala Transport Feroviar Calatori Bucuresti.
"Compartimentul respectiv era deteriorat complet, podeaua era sparta datorita unui cupon de sina, care in timpul deraierii a penetrat podeaua vagonului", a adaugat acesta.

Citeste si:

"Acest eveniment s-a transformat intr-un accident de categoria I, asta inseamna victime omenesti si in primul rand decesul unui om. In aceste conditii legislatia Romaniei prevede ca toata cercetarea sa se faca sub coordonarea procuraturii", a afirmat Zaharia Constantin, Director General al Autoritatii Feroviare.

"Din trenul 1661 a deraiat locomotiva si urmatoarele patru vagoane de dupa ea, peste schimbatorul de cale numarul 9. La locomotiva au deraiat ultima osie a primului boghiu si toate osiile celui de-al doilea boghiu. La urmatoarele trei vagoane au deraiat toate osiile iar la al patrulea vagon a deraiat prima osie a primului boghiu. La locul evenimentului feroviar au fost indrumate macaralele de 250 tf si de 125 tf din Bucuresti Triaj, vagonul al patrulea fiind ridicat in data de 11.05.2008, la ora 13.00, iar al treilea vagon la ora 04.30 si au fost retrase in statia Ploiesti Est. Au intarziat 15 trenuri de calatori, cu 1685 minute in total. Circulatia trenurilor din Bucuresti Nord catre Moldova si invers a fost deviata prin Urziceni, Faurei si Buzau", conform unui comunicat al Regionalei CFR Bucuresti.

Un tren de calatori a deraiat in judetul Prahova, cauzand moartea unei persoane si ranirea altor patru. Trenul de pasageri, care efectua o cursa pe ruta Ploiesti - Iasi, a deraiat la intrarea in gara din localitatea Valea Calugareasca, judetul Prahova, sambata, in jurul orei 17.00.

In tren se aflau aproximativ 200 de pasageri. Se pare ca trenul accelerat 1661, care a plecat din Ploiesti Sud la ora 16.46 catre Iasi, a deraiat dupa ce a schimbat macazul. Locomotiva si primele doua vagoane au iesit de pe linie, dar nu s-au rasturnat, primul vagon fiind usor inclinat.