Social 6 Mai 2008 02:09
Peste 200 de salariati ai Societatii de producere a Cablajelor Loni din Mioveni, firma ce furnizeaza cablaje Dacia Automobile SA, au intrat, luni dimineata in greva generala pe termen nelimitat.

Potrivit Gandul, viceliderului sindical al Sindicatului Dacia Automobile, Ion Iordache, a declarat ca principala revendicare a angajatilor este o crestere salariala cu 340 de lei brut, in doua transe, 200 de lei brut incepand cu 1 ianuarie si 140 de lei brut incepand cu 1 iunie.

Protestul a fost declansat la ora 7.00, dupa ce zilele trecute s-au parcurs toate etapele legale declansarii grevei generale. Societatea Leoni nu face parte din grupul Dacia Renault, in schimb salariatii sunt afiliati la Sindicatul Automobile Dacia (SAD) si sunt nemultumiti de salarii, acesta fiind motivul pentru care contractul colectiv de munca pe 2008 nu a fost semnat pana acum, informeaza Wall Street.

Viceliderul SAD, Ion Iordache, declara ca sindicatul este deschis la negocieri si asteapta propuneri din partea patronatului.

"Administratia a propus o majorare salariala de 210 lei in mai multe transe, iar comisia de negociere a solicitat o crestere de 340 de lei pe 2008, 200 de lei de la 1 ianuarie si ceilalti 140 de lei in cursul anului. Greva decurge normal si nu s-au inregistrat nici un fel de incidente", a spus Iordache.

Greva are toate sansele sa se incheie cu o majorare pentru salariati, mai ales in conditiile in care liderii SAD i-au reprezentat si pe muncitorii de la Dacia Reanault si, dupa trei saptamani de greva generala, doua mitinguri de amploare si o victorie in la tribunal, salariatii au acceptat sa se intoarca la munca, dupa ce au obtinut majorarea salariilor. Astfel, muncitorii calificati beneficiaza de o crestere generala de 300 lei brut de la 1 ianuarie 2008 si de 60 lei brut de la 1 septembrie 2008.

Presedintele Blocului National Sindical, Dumitru Costin, crede ca este posibil ca lucratorii de la cele doua firme furnizoare de piese pentru automobile sa se fi inspirat de la colegii lor de la Dacia Pitesti, care au obtinut luna trecuta, dupa o lunga perioada de greva, majorari salariale. "Este acelasi management sindical, atat la cele doua sindicate de la Leoni si Cortubi, cat si la Automobile Dacia. Exista si posibilitatea aceasta ca angajatii de la furnizori sa fi observat ca ceilalti colegi ai lor au obtinut majorari salariale si sa fi actionat in aceasta directie, insa trebuie mentionat ca au mai existat greve la intreprinderile furnizoare inaintea grevei generale de la Dacia", a mentionat Dumitru Costin, citat de Romania Libera.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.