Ilustrata ca o tara relativ saraca in care salariatii castiga in medie mai putin de 200 de euro lunar, Romania a devenit o uriasa piata de desfacere pentru fel de fel de concerne multinationale, care isi permit sa vanda la preturi piperate produse cu reclame mincinoase.
Aproape orice produs, din orice categorie, este vandut in Romania la preturi mult mai mari decat se comercializeaza acestea in statele vestice in care, paradoxal, salariile cetateniilor sunt de zece ori mai mari ca la noi. In goana nebuna pentru profituri, multinationalele, dar si unele firme straine sau romanesti care au reusit sa impuna pe piata anumite produse, apeleaza la reclame inselatoare pentru a-i determina pe romani sa le cumpere produsele.
Una din metode este cea de a folosi mentiunea "natural", cu scopul vadit de a induce consumatorului falsa idee ca achizitioneaza un produs autentic al naturii, de calitate, nedaunator sanatatii si mediului inconjurator. In realitate, simpla parcurgere a ingredientelor sau componentilor multora dintre produsele care afiseaza eticheta "natural" ne dezvaluie un lung sir de substante chimice, care scot in evidenta marea inselatorie. De fiecare data, pe eticheta principlala, cuvantul "natural" e scris cu litere de-o schioapa care iti iau ochii, in timp ce pe verso, se insira cu litere minuscule, foarte greu de citit, compusii chimici folositi in procesul de fabricatie.
Culmea, unele dintre multinationalele care exceleaza in folosirea mentiunilor "natural", ajung sa inregistreze profituri anuale considerabile. Statul roman si institutiile special abilitate nu intervin insa pentru a stopa acest comert inselator si speculativ, fapt ce denota ori iresponsabilitate si dezinteres, ori complicitate cu cei care ii induc in eroare pe consumatori.
Conform acceptiunii generale, natural inseamna ceva care se gaseste in natura.
Ce inseamna natural
Dictionarul Explicativ al Limbii romane are mai multe definitii pentru cuvantul "natural", insa cele care intereseaza in cazul nostru descriu acest adjectiv in modul urmator: "care este generat, produs, creat de natura, fara interventia omului". Cum unele produse folosesc denumiri ale produselor in limba engleza, limba universala, am consultat si dictionarul englezesc al cunoscutei edituri Macmillan, potrivit caruia "natural" inseamna: "care exista in natura si nu e produs de om (...) toate ingredientele sunt naturale".
Iata, asadar, cum in cazul unui produs de orice fel pus in comercializare, putem concluziona ca eticheta "natural" ne indica un produs cules din natura, in compozitia caruia omul nu a intervenit.
Despre autor:
Sursa: Ziua
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
🎦 Smart Products, afacerea care caută mereu cele mai noi tehnologii în lume
Sursa: start-up.ro
-
Săptămâna filierelor de producători locali în Auchan: ce găsim la raft...
Sursa: retail.ro
-
Am obosit s-o iau mereu de la început
Sursa: kudika.ro
-
Ce spun nutriționiștii despre legumele și fructele cu pesticide: E mai rău...
Sursa: garbo.ro
-
Deficitul bugetar a urcat la 2,06% din PIB după primul trimestru
Sursa: futurebanking.ro
-
Mașina fostului campion de Formula 1 Ayrton Senna, scoasă la vânzare. Cât...
Sursa: wall-street.ro