Ajunsa la fata locului, politia a constatat ca Radu nu avea permis de conducere, era intr-o stare avansata de ebrietate, iar masina cu care a provocat accidentul nu era asigurata. Verificand certificatul de inmatriculare al masinii, politistii au constatat ca pe numele proprietarului, Micu Ursu, mai figurau in baza de date alte 2.869 automobile.

Romanul si-a „imprumutat" identitatea miilor de persoane care foloseau autoturismele din acte. Probabil ca Ursu a facut o afacere din inregistrarea masinilor pe numele lui, contra unei sume de bani. Posibilii clienti sunt mai ales strainii fara forme legale de sedere in Italia, care nu pot cumpara o masina.
O alta categorie de clienti ar putea fi rezidentii cu foarte putine puncte ramase pe permis (in Italia punctele se iau dintr-un total de 20, nu se adauga). Acestia recurg la acest tip de truc, intrucat de contraventiile constatate fara oprirea soferului raspunde proprietarul. Tot in responsabilitatea proprietarului cade si impozitul anual, care pentru un autoturism cu capacitate medie ajunge in jur de 130 de euro.