Pe langa semnalarea problemelor, realizatorii raportului au propus si solutii, reprezentate in primul rand de monitorizarea responsabila de catre presa si ONG-uri a activitatii Primariei Capitalei si a Consiliului Local.
Cea mai importanta tema dezbatuta in raport este cea a „incoerentei urbanistice", dupa cum a numit-o Nicusor Dan, presedintele Asociatiei „Salvati Bucurestiul". Aici este vorba despre faptul ca in Bucuresti se construieste haotic, Planul Urbanistic General (PUZ) fiind supus presiunilor de tot felul generate de unii investitori privati care nu au niciun interes in a proteja cladirile istorice ale Capitalei. Concret, acestia se folosesc de un Plan Urbanistic Zonal (PUZ) - care detaliaza parametrii PUG pe o zona limitata si prin acesta obtin o „derogare" de la PUG. Nu fac decat sa propuna un PUZ care permite construirea mult mai inalta si mult mai densa decat in vecinatatea apropiata, iar in acest mod schimba radical arhitectura zonei. Iar cetatenii vad cum se inalta cladiri de birouri de 10-20 de etaje langa case cu doua etaje, biserici sau cladiri-monument.

In ceea ce priveste traficul infernal si incoerenta transportului in comun, raportul subliniaza faptul ca viteza medie de deplasare in centrul Bucurestiului a scazut de la 15 km/ora in anul 2000 la sub 10 km/ora in prezent, iar pe arterele principale situatia este si mai grava - la orele de varf viteza fiind de doar 2 km/ ora. Realizatorii studiului au subliniat, in acest context, si pierderile din toate sectoarele economice generate de traficul infernal, pierderi cifrate la peste 180 milioane euro - conform unui studiu realizat de Asociatia Romana a Antreprenorilor in Constructii.