Social 13 Martie 2008 02:11
O tara cu peste 500 de persoane avand venituri individuale anuale de peste 10 milioane de euro devine interesanta pentru marile branduri de lux.
Studiul realizat de compania de consultanta in industria luxului CPP Management Consultants confirma acest lucru, relevand faptul ca piata produselor de lux s-a dezvoltat semnificativ in 2007 prin intrarea pe piata a unor branduri precum Christian Dior, Burberry, Yves Saint Laurent, Jimmy Choo, Roberto Cavalli, Missoni, Chloe, Marc Jacobs.

Trendul ascendent al industriei de lux continua si anul acesta cand in Romania vor veni noi branduri, fie ca e vorba de magazine multibrand, fie monobrand. Este deja o certitudine deschiderea, prin investitie directa, a primului magazin Louis Vuitton din Romania, alti jucatori de top care si-au anuntat prezenta anul acesta fiind: Gucci, Dolce & Gabanna, Botegga Veneta.

Oportunitati de crestere exista si in celelalte sectoare ale industriei de lux: masini, bijuterii si ceasuri si hoteluri de cinci stele. In numarul din acesta saptamana, BusinessWeek Romania face o ampla trecere in revista a perspectivelor de patrundere a brandurilor de lux din aceste sectoare pe piata locala: CPP Luxury / CPP Luxury Blog

Pentru 2008, mai multe branduri de lux si-au comunicat intrarea pe piata romaneasca. Astfel, Louis Vuitton a anuntat inca de anul trecut ca isi va deschide primul magazin din Romania - in galeria comerciala a hotelului JW Marriott in luna mai a acestui an. Cotidianul informeaza ca tot 2008 va fi si anul in care Gucci isi va face prezenta in Bucuresti, compania anuntind ca intentioneaza sa deschida un magazin monobrand cel mai probabil pe Calea Victoriei. Unitatea va fi operata printr-un sistem mixt franciza-joint venture, adica Gucci va detine actiuni la compania care va prelua brandul in franciza. Totodata, reprezentantii CPP sustin ca Hermes, unul dintre liderii mondiali ai pietei accesoriilor de lux, a confirmat la finele anului trecut ca este interesat de piata romaneasca. Compania ia in calcul posibilitatea unui parteneriat de concesiune in vederea intrarii pe piata romaneasca.

Pe linga acestea, alte marci celebre vor incheia contracte de exclusivitate cu magazine multibrand in vederea distributiei. Este, spre exemplu, cazul Dolce&Gabbana care isi va comercializa produsele printr-un magazin al unui antreprenor italian ce se va deschide in Capitala la sfirsitul acestui an. Totodata, accesoriile apartinind marcilor Bottega Venetta si Burberry vor fi distribuite in mod oficial in Bucuresti din toamna lui 2008.

Noutatile de anul acesta nu se vor opri la moda si accesorii. Constructorul de automobile de lux va deschide cel mai probabil in luna mai a acestui an, in Bucuresti, un showroom de 5.000 mp care va include un magazin, un restaurant si, ulterior, si o galerie de shopping, au declarat reprezentantii CPP. „Distributia Ferrari a fost realizata impreuna cu un partener local. Complexul care va gazdui showroomul Ferrari va include, de asemenea, si un magazin Ferrari, un restaurant Ferrari, dar si o galerie de shopping de lux. Galeria este programata sa se deschida in ultima parte a anului 2009 si va include marci internationale de top din domeniul modei si al accesoriilor“, a declarat Oliver Petcu, managing partner CPP. Potrivit acestuia, exista deja o comanda de 10 autoturisme Ferrari care urmeaza a fi livrate in urmatorul an, dupa cele 10 masini vindute anul trecut.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.