Inspectorii Primariei Bucuresti au inceput sa imparta amenzi firmelor de constructii care murdaresc asfaltul. Numai saptamina trecuta au fost date sanctiuni in valoare de 67.000 de lei. Cele mai murdare strazi au fost: bulevardul Maresesti, calea Dudesti, Bulevardul Iancu de Hunedoara, Calea Plevnei, Bulevardul Vasile Milea, strazile Popa Tatu si Barbu Vacarescu. Inspectorii care au efectuat controalele spun ca multe firme nu au rampe amenajate, de spalare a utilajelor care parasesc santierul, si depoziteaza la intimplare deseurile din constructii. „Multe masini ies din santier cu rotile murdare. Strazile sint acoperite cu pamint, de ai impresia ca esti la tara”, a spus Razvan Murgeanu, viceprimarul Capitalei.

Nici firmele de constructii care reabiliteaza infrastructura Capitalei nu lucreaza in curatenie. Astfel, pe multe artere la care s-a reabilitat carosabilul, trotuarele sint pline de pamint si pete de beton, potrivit inspectorilor din cadrul PMB. Si Apa Nova, Distrigaz si Electrica Muntenia Sud nu sint straine de mizga de pe strazi si trotuare. „Si acestia murdaresc destul de mult. Sint multe cazuri in care, dupa ce termina o lucrare, astupa groapa, iar in jur, pe o raza de zeci de metri, ramine mizga si chiar noroi pe trotuar sau pe strada”, a precizat Razvan Murgeanu. Viceprimarul Capitalei anunta ca are de gind sa reutilizeze deseurile din constructii. „In Bucuresti se construieste foarte mult si intr-un ritm alert. Avem un depozit pentru deseurile provenite din constructii, cel din Chiajna, insa nu este suficient. O solutie la care ne gindim e sa reutilizam molozul”, a explicat Razvan Murgeanu.

Ministrul Mediului, Korodi Attila, va propune un proiect de lege care prevede confiscarea utilajelor care ies de pe santier fara a trece pe la rampa de spalare. In plus, acesta propune infiintarea unui registru national de evidenta a deseurilor provenite din constructii in care sa fie specificate cantitatea de deseu emisa, sursa deseurilor si solutia oferita pentru eliminarea lor.