- 2,5 milioane de borduri montate in ultimii trei ani
- 2.000 de strazi reabilitate din Capitala
- 25 milioane de euro cheltuite din banii bucurestenilor
- 1.200 kilometri lungime de bordura: traseul Bucuresti - Viena


Acestea puse cap la cap insumeaza o distanta de 1.200 de kilometri: Bucuresti - Varsovia sau Viena. Punandu-ne imaginatia la incercare, cu blocuri de ciment adunate, am construit cea mai inalta cladire din Romania.

S-a scris mult in ultima perioada despre afacerea cu borduri, s-au sesizat multe nereguli, chiar primarul general, Adriean Videanu, a recunoscut ca sunt de proasta calitate. Nimeni n-a luat insa nici o masura. Trebuie spus ca in proportie de 70% schimbarea bordurilor a fost coordonata de primariile de sector si nu de Capitala. Acestea au organizat licitatii, au ales firmele, au impus termenele. Vorbim despre aceleasi firme: Euroconstruct Trading 98, ai carei patroni sunt Dan Besciu si Sorin Vulpescu, proprietarii Golden Blitz, Tehnologica Radion SRL, detinuta de omul de afaceri Theodor Berna, unul dintre cei care au salubrizat drumul spre Glina la cererea presedintelui Basescu, Eurovia Construct International, controlata de senatorul PD, Cornelia Cazacu, iar lista poate continua cu Delta ACM 93, Sorocam, Procons Construct, Strabag, Terra Nova Construct si multe altele.

Lucrurile mai sus mentionate nu mai reprezinta de mult o noutate. Pentru a intelege si mai bine acest fenomen, am facut un calcul, pe baza informatiilor primite de la autoritatile locale, ajungand la concluzii ametitoare. Astfel, am luat ca baza de studiu cele aproximativ 2.000 de strazi reabilitate atat de Primaria Capitalei, cat si de cele de sector. Pe baza unor calcule facute de specialisti in domeniu, s-a ajuns la concluzia ca din 2005 pana in 2007 s-au montat aproximativ 2.500.000 de borduri care i-au costat pe bucuresteni peste 25 de milioane de euro, avand in vedere ca un exemplar costa cam 10 euro. Cu alte cuvinte fiecare locuitor al Capitalei se poate mandri cu bordura lui, dar care nu mai este facuta din piatra, ci din ciment slab calitativ. Trebuie spus ca n-am luat in calcul strazile ale caror borduri au fost schimbate in acesti trei ani chiar de trei ori. Astfel, in ultimii trei ani, Primaria Sectorului 1 a inlocuit borduri pe aproximativ 400 de strazi, Primaria Sectorului 2 pe 456, Primaria Sectorului 3 pe 559, Primaria Sectorului 4 pe 183, Primaria Sectorului 5 pe 22, Primaria Sectorului 6 pe 194 si Primaria Capitalei pe 102 artere de circulatie, exceptie facand lucrarile de extindere a retelelor de apa si canal.