Politistii au confiscat cu 82% mai multe droguri - peste 2.300 de kilograme, iar infractiunile informatice, crima organizata, contrabanda si falsificarea de bani au explodat, declara Romania Libera.

Anul trecut au murit mult mai multi oameni in accidente rutiere decat in urma unor acte criminale.
Astfel, 2.700 de persoane au murit pe soselele tarii in vreme ce numarul talhariilor si omorurilor este in scadere. Zicala "sa dai in cap la oameni pe strada" pare ca nu i-a mai ghidat in viata pe infractorii din Romania. Bilantul pe 2007 al Politiei Romane arata ca infractiunile cu violenta au scazut cu 7% in cazul omorurilor si cu 36,5% in cazul celor in care s-au folosit arme de foc.

Criminalitatea stradala a scazut si ea cu 18%, astfel ca pe strazile patriei au avut loc, fata de 2006, mai putine omoruri (cu 2%), mai putine talharii (cu 28%), mai putine violuri (cu 34%) si mai putine furturi (cu 21%). De asemenea, traficul de fiinte umane nu s-a mai purtat in 2007, scazand cu 8,5%, iar 82 de grupari care se ocupau cu asta au fost destramate de politisti. O data cu intrarea in UE, traficantii de carne vie au lasat prostitutia pe planul doi (a scazut cu 37%) si s-au apucat de exploatare prin munca: numarul victimelor s-a dublat, iar destinatiile favorite au fost Italia si Spania. O schimbare cauzata tot de integrarea europeana s-a inregistrat si in domeniul traficului cu migranti - Romania s-a transformat, din tara sursa si de tranzit catre Europa, in tara tinta pentru migrantii ilegali.

Evenimentul Zilei informeaza ca, potrivit politistilor, majoritatea accidentelor rutiere soldate cu mai mult de doua victime au fost provocate de soferi tineri, lipsiti de experienta, aflati la volanul unor masini puternice. „Te intrebi de multe ori cum au putut sa obtina acesti oameni permise de conducere? Raspunsul este simplu. Cu ajutorul spagii date la proba practica a examenului auto”, a apreciat unul dintre oamenii legii, specializat in accidente. La problema spagilor se adauga inconstienta si lipsa de educatie. Atat a pietonilor, cat si a soferilor.

Citeste si:

Ministrul Internelor, Cristian David, a declarat ieri, la bilantul Politiei Romane, ca marea problema a politistilor ramine cea a accidentelor rutiere intrucit numarul victimelor rezultate in urma acestora a crescut anul trecut, dupa cum informeaza Cotidianul. Potrivit chestorului Gheorghe Popa, seful Politiei Romane, in 2007 au fost inregistrate 8.203 accidente, in urma carora peste 2.700 de persoane si-au pierdut viata (mai mult de sapte pe zi), 6.779 au fost ranite grav si 2.512 au fost ranite usor. Potrivit statisticilor, aceasta inseamna in procente o crestere cu 14,63% fata de anul trecut pentru accidentele grave si cu 5,28% pentru numarul persoanelor decedate.

Iesim din cadrul legal impus de UE

In tot acest timp, parcul auto creste si se „imbogateste” cu masini din ce in ce mai puternice, drumurile sunt imbunatatite cu incetinitorul, iar cele doua autostrazi sunt departe de a se apropia de standardele europene.

„In timp ce autoritatile germane se gandesc sa introduca si ele limite de viteza pe autostrazi, iar cele italiene si britanice si-au inasprit sanctiunile, de Codul Rutier romanesc s-a ales praful. Majoritatea soferilor care raman fara permis ataca in justitie procesele-verbale ale politistilor pentru a continua sa conduca (permisul le poate fi suspendat doar dupa decizia definitiva a instantei), obligativitatea sustinerii unui examen pentru recuperarea permisului suspendat a fost eliminata si, mai nou, senatorii au decis sa mareasca si limitele de viteza”, adauga politistul.